رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۸۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان بستری هستند که از این تعداد ۲۰ تن در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.
کد خبر: ۹۶۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۴ 26 May 2021

۸۰ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در شرق استان سمنان بستری هستند

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن با بیان اینکه چرخه انتقال ویروس کرونا همچنان فعال است، افزود: اگر چه موج همه گیری تا حدود زیادی پایین آمده اما شناسایی موارد جدید نشان دهنده فعال بودن چرخه انتقال ویروس است.

وی از شناسایی ۲۹ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان های شاهرود و میامی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد هفت تن در بخش های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

چمن با بیان اینکه تا ظهر امروز حدود ۹ هزار تن از جمعیت بالای ۷۰ سال زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود واکسن کرونا مرحله نخست را تزریق کردند، ابراز داشت: جمعیت افراد بالای ۷۰ سال در شرق استان سمنان  ۱۶ تا ۱۷ هزار تن برآورد می شود که اطلاعات ۱۵ هزار تن از این افراد در سامانه سیب ثبت شده و برای این افراد پرونده الکترونیک سلامت تشکیل شده است.

به گفته وی، تاکنون ۱۵ درصد از افراد بالای ۷۰ سال ساکن در شهرهای بزرگ از جمله شاهرود اطلاعات خود را در سامانه سیب ثبت و یا به روز رسانی نکرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه هنوز تا تکمیل واکسیناسیون کامل این گروه فاصله داریم، افزود: برنامه عملیاتی واکسیناسیون در سطح شهرستان با نظم و تلاش همکاران و همکاری مردم ادامه خواهد داشت.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۲۰۸ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۹ هزار و ۵۶ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (چهارم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و  ۸۷۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۷۱۳ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۳۹۶ تن رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار