کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در سه سال اخیر بیمار جدید تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته ایم.
کد خبر: ۹۶۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۷ 25 May 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، «سید سینا سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: ۲۳۶ بیمار تالاسمی ماژور در سطح استان داریم که معمولا هر دو هفته یکبار برای تزریق خون مراجعه می کنند و در سه بخش تالاسمی با ظرفیت ۱۰ تخت در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج، ۷ تخت در بیمارستان رجایی گچساران و ۴ تخت در بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت خدمات درمانی دریافت می کنند.
وی اظهارکرد: خدمات تهیه و تزریق خون و آزمایشات ماهانه که در بخش انجام می دهند همچنین ویزیت پزشک فوق تخصص خون و آنکولوژیست در یاسوج و متخصص اطفال در بخش‌های تالاسمی هموفیلی گچساران و دهدشت بصورت کاملا رایگان انجام می شود.
کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: بخشی از هزینه داروی بیماران تالاسمی توسط خود بیمار پرداخت می شود که با توجه به وضعیت مالی بیماران، این بیماران توقع دارند که پوشش بیمه ای داروها نیز همانند پوشش خدمات تزریق خون در بخش، ۱۰۰ درصد شود و ان شاءالله روزی برسد که سازمان‌های بیمه گر این بخش، درمان بیماران تالاسمی را نیز پوشش ۱۰۰ درصدی قرار دهند.
سعیدی تصریح کرد: در سه سال اخیر بیمار جدید تالاسمی نداشته ایم بجز یک مورد که تبعه کشور افغانستان بوده اند و با توجه به اینکه مقیم یاسوج هستند خدمات درمانی اش را در این شهر می گیرند.
وی ادامه داد: این مساله به دلیل غربالگری‌های قبل از ازدواج بوده که در این امر سخت گیری‌های بجایی انجام می شد و نتیجه آن تولد نشدن نوزاد با بیماری تالاسمی ماژور است.
کارشناس مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: شیوع بیماری تالاسمی در استان‌های ساحلی مانند بندرعباس، سیستان و بلوچستان و خوزستان در جنوب، گیلان و مازندران در شمال از بقیه استانهای کشور بیشتر است.
سعیدی تاکید کرد: میزان ابتلا بیماری تالاسمی کشور دو صدم درصد است در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد سه صدم درصد بوده و از میانگین ابتلای کشوری بالاتر است.
وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیماران تالاسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد اکثرا سن بالاتر از ۱۵ سال دارند نشان دهنده اینست که شاید در بحث غربالگری قبل از ازدواج جدی نبوده ایم و خوشبختانه در سه سال اخیر مورد جدید تالاسمی ماژور در این استان نداشته ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار