مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: به مراکز درمانی و بیمارستانی دولتی برای پذیرش اسناد پزشکی و دفترچه‌های کاغذی بیمه، تنها یک‌ ماه دیگر (آخر خرداد) ‌مهلت داده‌ایم.
کد خبر: ۹۶۶۴۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲ 25 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «امید قادری»  در خصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی در استان اظهار داشت: در جلسه‌ای هفته گذشته شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه گر استان، این موضوع دوباره مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس آخرین هماهنگی‌های انجام شده بین سازمان تامین اجتماعی و بیمه‌های تکمیلی، مقرر شد اجرای طرح (حذف دفترچه کاغذی) ‌ با قدرت در استان ادامه پیدا کند و مشکلات آن نیز به صورت روزانه احصا شود تا در کوتاهترین زمان ممکن بتوانیم آن را رفع کنیم.

قادری با بیان اینکه این طرح در بخش دولتی با مشکلاتی مواجه است، افزود: تامین زیرساخت از همین چالش‌هاست که با هماهنگی صورت گرفته با دانشگاه علوم پزشکی، مبالغی برای تامین زیرساخت‌های مراکز درمانی دولتی برای اجرای کامل طرح در نظر گرفته شده است.

۹۵ درصد زیرساخت ها در بخش خصوصی فراهم شد

وی تاکید کرد: در بخش خصوصی می‌توانیم بگوییم که ۹۵ درصد زیرساخت‌ها فراهم شده و اکنون در ۱۰۰ درصد پاراکلینیک‌ها و داروخانه‌ها و در بیش از ۹۰ درصد مطب پزشکان این زیرساخت آماده است.

به گفته قادری، زیرساخت برای الکترونیکی شدن نسخه نویسی تنها به یک سیستم رایانه ای و خط اینترنت نیاز دارد و حتی اپلیکیشنی برای این منظور طراحی شده است.

وی با بیان اینکه نظارت‌ها بر اعمال تعرفه دوگانه بیشتر می‌شود، یادآور شد: اگر یک مطب نسخه نویسی الکترونیکی را انجام ندهد و این تعرفه را از بیمار دریافت کند تخلف محسوب می‌شود و شهروندان می‌توانند تخلفات اینچنینی را از طریق شماره تلفن ۱۶۶۶ گزارش دهند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا تیم‌های نظارتی را فعال کرده و تیم سیاری نیز برای نظارت مستمر مطب پزشکان در نظر گرفته شده است.

قادری گفت: استان کرمانشاه در زمینه نسخه نویسی الکترونیکی از میانگین کشوری بالاتر است اما نسبت به استان‌های مجاور به جایگاه مطلوب نرسیده و باید تحرک بیشتری برای اجرای طرح ایجاد شود البته در اردیبهشت و ابتدای خرداد جاری تحرک بیشتری اتفاق افتاده و از نظر سرعت نسخه نویسی الکترونیک، استان ما رتبه سوم کشور را کسب کرد.

حذف دفترچه کاغذی بیمه روستایی آغاز شده است

وی با بیان اینکه از اول خرداد حذف دفترچه کاغذی بیمه روستایی آغاز شده است، ادامه داد: در مجموع نباید در هر کدام از مراحل برای بیمه شدگان مشکلی ایجاد شود و اولویت این است که بیمار و بیمه شده بتوانند خدمات واقعی خود را به سهولت دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه اضافه کرد: قانون برنامه ششم و تبصره بودجه ۱۴۰۰ ما را مکلف می‌کند که پرداخت‌های الکترونیکی داشته باشیم این قوانینی بالادستی است و ما مجری آن هستیم.

وی با بیان اینکه مشوقاتی برای مراکز درمانی در نظر گرفته شده است، گفت: پرداختی ها به روز شده و مطالبات نسخه نویسی الکترونیکی فروردین سال جاری نیز پرداخت شده و مطالبات ماه اردیبهشت نیز تا هفته آینده پرداخت می‌شود.

قادری یادآور شد: اعتباراتی برای تامین زیرساخت ها در مراکز دولتی در نظر گرفته شده و اگر بخش خصوصی در این زمینه مشکلی داشته باشد هم می‌توان از طریق هماهنگی با بانک‌های عامل تسهیلاتی به آنها اعطا کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار