مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی:
محمدی گفت: سطح اراضی باغی و زارعی خراسان جنوبی ۱۵۰ هزار هکتار است که ۳۱ هزار هکتار آن مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.«اکبر محمدی» در حاشیه بازدی از سیستم های آبیاری نوین شرکت پیوند خاوران خوسف که با حضور مسئولانی از وزارت جهاد کشاورزی انجام شد، به خبرنگار شبستان اظهار کرد: سطح اراضی باغی و زارعی استان خراسان جنوبی 150 هزار هکتار است که 31 هزار هکتار آن مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده است.
کد خبر: ۹۶۶۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۴ 24 May 2021

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از این 31 هزار هکتار، 25 هزار هکتار آن سال گذشته اجرا شده است، افزود: حدود 20 درصد سطح زیر کشت استان مجهز به سیستم های آبیاری نوین شده است.
محمدی بیان کرد: سال گذشته، رتبه هفتم در عملکرد اجرای سیستم های آبیاری نوین در سطح کشور را داشته ایم و در مجموع عملکردِ در حال اجرای این سیستم ها، رتبه سوم را در سطح کشور داشته ایم.
وی با بیان اینکه هفت هزار و 500 هکتار پروژه سیستم آبیاری نوین در حال اجرا است، ادامه داد: 13 هزا هکتار هم عملکرد کلی است اما در اردیبهشت ماه جاری عملکرد در حال اجرای این سیستم ها از هشت هزار و 500 هکتار به 12 هزار و 500 هکتار رسیده که جهش خوبی بوده است.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: یکی از شاخص های توزیع اعتبارات؛ پروژه های در حال اجرای شهرستان ها است؛ در شهرستان خوسف بیش از سه هزار هکتار سیستم نوین آبیاری اجرا شده است، و از ابتدای امسال 12 هزار هکتار در حال اجرا است.
محمدی در پایان با اشازه به پروژه اجرای سیستم آبیاری شرکت پیوند خاوران خوسف، گفت: پروژه 106 هکتاری شرکت پیوند خاوران از اعتبارات سال 97 تأمین اعتبار و سال گذشته به بهره برداری رسیده است، همچنین پروژه 246 هکتاری سیستم های نوین آبیاری توسط این شرکت در حال اجرا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار