جمعی از استادان و اعضای هیات علمی گروه های مختلف در دانشگاه های شاهرود ضمن اعلام حضور جامعه دانشگاهی در انتخابات بر ضرورت مشارکت بالای مردم در این برهه سرنوشت‌ساز تاکید کردند.
کد خبر: ۹۶۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 21 May 2021

مشارکت در انتخابات کلیدواژه مشترک دانشگاهیان شاهرود

 

به گزارش تابناک سمنان  این روزها در همه محفل‌هایی که بیشتر در فضای مجازی شکل می گیرد  صحبت از انتخابات است.

انتخابات مهمترین موضوع کشور در حال حاضر است که تأثیر مستقیم بر زندگی میلیون ‌ها ایرانی دستکم در چهار سال آینده دارد. در این میان ضرورت مشارکت در انتخابات و چگونگی انتخاب فرد شایسته بیشترین و پرکاربردترین موضوعاتی است که به آن‌ها پرداخته می‌شود.

جامعه دانشگاهی و به ویژه استادان دانشگاه نیز از جمله افرادی هستند که نظراتشان به دلیل دارا بودن تخصص و تجربه و نیز ارتباط مستقیم با جوانان همواره در جامعه تأثیرگذار است. از این رو با چند تن از اعضای هیأت علمی تعدادی از دانشگاه‌های شاهرود پیرامون چرایی شرکت در انتخابات به گفت وگو پرداختیم.

امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید امانت‌ها را به اهلش بسپارید، ابراز داشت: بزرگترین امانت الهی حکومت دینی است که از پیامبران الهی به ویژه رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) به ما به ارث رسیده است.

حجت الاسلام احمد نظری انقلاب اسلامی ایران را سومین حکومت دینی در تایخ اسلام برشمرد و تصریح کرد: نخستین حکومت دینی به مدت ۱۰ سال پس از هجرت پیامبر (ص) و توسط خود ایشان اداره شد و دومین حکومت نیز مربوط به حدود پنج سال خلافت حضرت علی (ع) است.

وی با بیان اینکه بشترین عمر حکومت دینی در تاریخ اسلام متعلق به انقلاب اسلامی ایران است، افزود: این انقلاب تا زمان ظهور امام زمان (عج) به طول می‌کشد تا پس از آن حکومت جهانی اسلامی برقرار شود.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با تأکید بر اینکه در بیش از چهار دهه گذشته برای این انقلاب زحمت‌های بسیاری کشیده و خون‌های فراوان ریخته شده است، اظهار داشت: انتخابات امسال نسبت به همه دوره‌های پیش حساسیت بیشتری دارد چرا که دوست و دشمن در انتظار نتیجه آن هستند.

نظری با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات حرف اول و آخر را می‌زند، ابراز کرد: اگر بنا به هر دلیلی مشارکت کم شود آسیب هایی به نظام وارد می‌شود که دیرهنگام قابل جبران است در حالی که میزان بالای مشارکت، اقتدار کشور را تثبیت می‌کند و باعث می‌شود انقلاب اسلامی همچنان در سطح جهانی بدرخشد.

 

مشارکت بر انتخاب اولویت دارد

وی اضافه کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند مشارکت حداکثری اهم و انتخاب مهم است و برای ما نیز مشارکت در اولویت قرار می‌گیرد.

این استاد دانشگاه در ادامه دارا بودن تجربه، تقوا و امانت داری را از جمله ویژگی‌های فرد شایسته دانست و تصریح کرد: کشور ما در بسیاری از عرصه‌ها پیشرفت‌های قابل توجهی دارد و در برخی موارد همپای دنیا و حتی پیشتاز است و اندک نابسامانی‌ها را نیز می‌توان با انتخاب مدیران دلسوز و کارآمد برطرف کرد.

استاد تمام گرایش هوش مصنوعی و عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در گفت‌وگو با ایرنا، با بیان اینکه انتخابات از ۲ جهت در سرنوشت کشور تأثیرگذار است، اظهار داشت: درصد مشارکت و انتخاب گزینه مناسب عوامل مهم و تأثیرگذار در چهار سال آینده ایران است.

حمید حسن پور مشارکت حداکثری را نشان‌دهنده اهمیت و اراده مردم نسبت به تعیین سرنوشت خود عنوان و ابراز کرد: امسال با وجود تصور عده‌ای از افراد، مشارکت بسیار خوبی خواهیم داشت اما مساله انتخاب مناسب را باید بیشتر مورد توجه قرار داد.

وی یادآور شد: پیشینه مدیریتی مناسب، سخت‌کوشی، امانت‌داری، حس وطن‌پرستی، توانایی انجام کار مشارکتی، همکاری با دیگر قوا و ولایت‌پذیری از جمله مهمترین معیارها در انتخاب فرد شایسته است.

 

انتخابات ایران نخستین اولویت در منطقه است

عضو هیأت علمی دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شاهرود نیز در گفت و گو با ایرنا، انتخابات را نخستین اولویت نه تنها در در کشور بلکه در منطقه دانست و اظهار داشت: این روزها حجم گسترده‌ای از تبلیغات رسانه‌ای و ورود مستقیم کشورهای خارجی به موضوع انتخابات ایران را شاهد هستیم که حضور حداکثری مردم علاوه بر اینکه نشانه همبستگی و وحدت و نیز سبب ایجاد نشاط و امید به بهبود اوضاع در آینده است، بسیاری از توطئه های خارجی و تبلیغات منفی را هم بی‌اثر می‌کند.

حسین نیکوفرد با بیان اینکه انتظار می‌رود احزاب و گروه‌ها در انتخابات نماینده‌های خود را معرفی کنند، افزود: نخستین گام به خوبی برداشته شد و شاهد حضور طیف گسترده و متنوعی از گروه‌ها و جناح‌های مختلف در زمان نام‌نویسی بودیم اما مهم است که پس از اعلام تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان هم احزاب پای کار باشند و طرفداران خود را به حضور در پای صندوق های رأی دعوت کنند.

 

همه در گفتمان انتخابات متحد باشیم

وی تأکید کرد: همه باید برای سربلندی کشور در گفتمان انتخابات متحد باشند و از تفرقه و هر حرفی که سبب ناامیدی مردم شود خودداری کنند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی شاهرود یادآور شد: احزاب باید برنامه ارائه کنند و از شعار بپرهیزند چرا که مردم می‌دانند چه حرفی شعار و چه حرفی درست است و در زمان انتخاب نیز هر فردی در این قالب قرارگرفت مورد حمایت مردم قرار می‌گیرد.

نیکوفرد افزود: هرکدام از ما یک رأی داریم و به اندازه آن در سرنوشت چهار سال آینده کشور سهیم هستیم و بهتر است که از این فرصت خود استفاده کنیم چون اگر دیگران بهره‌اش را ببرند دیگر جای گلایه نیست.

وی اعتقاد به مبانی انقلاب، راه شهدا و همه افرادی که برای عزت و سربلندی کشور فداکاری کردند را از جمله ویژگی‌های فرد شایسته عنوان و تصریح کرد: باید فردی انتخاب شود که پشتکار و روحیه جهادی داشته باشد و بتواند همه را متحد و بهترین مدیران را انتخاب کند.

همچنین عضو هیت علمی دانشکده بهدشت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: انتخابات در جمهوری اسلامی ایران همواره از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ مورد توجه جدی بنیانگذار نظام و جانشین شایسته ایشان قرار داشت به گونه‌ای که توصیه های بسیاری را در زمینه لزوم شرکت در انتخابات به ویژه انتخابات ریاست جمهوری داشتند.

علی اکبر رودباری با بیان اینکه بررسی دقیق‌تر فرمایشات آن ۲ رهبر فرزانه نشان می‌دهد به دلایل گوناگون باید در انتخابات شرکت کنیم، افزود: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است و ما نیز در نظام جمهوری اسلامی مأمور به تکلیف هستیم.

 وی اضافه کرد: به تعبیر ایشان انتخابات مظهر اراده مردم، عرصه بروز همبستگی و وحدت اقشار مختلف جامعه، شاخص و عامل حیاتی برای حفظ نظام، موثرترین وسیله برای تحقق آرمان‌ها و مایه بی‌اثر شدن نیرنگ دشمنان است بنابراین جامعه دانشگاهی کشور نیز با تأسی به سیره و اندیشه‌های بنیانگذار راحل و رهبر معظم انقلاب، با شکوه و عظمت هرچه بیشتر در انتخابات شرکت خواهد کرد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه رییس جمهوری به عنوان نخستین مقام اجرایی کشور باید از توانمندی‌ها و ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد، ابراز کرد: معیارهای مطرح شده در بیانات رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب انتخاب فرد شایسته برای ریاست جمهوری است که از جمله آن‌ها می‌توان به اعتقاد داشتن به قانون اساسی، توانایی به دوش کشیدن بار سنگین اداره مملکت و دارا بودن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

رودباری اضافه کرد: فرد شایسته نامزدی است که با برنامه باشد، به حاشیه نپردازد، متعهد و متدین باشد و درد مردم را حس کند.

وی ادامه داد: علاوه بر این باید فردی را برگزید که شعارهای منطبق با واقعیت بدهد و همت جهادی داشته باشد.

وی گفت: آنچه مسلم است امروز جامعه دانشگاهی بر ضرورت شرکت در انتخابات بیش از پیش آگاهی دارد و این موضوع نقطه‌ روشن و با اهمیتی بر صفحه انتخابات ۲۸ خرداد امسال است.

آنچه مسلم است امروز جامعه دانشگاهی بر ضرورت شرکت در انتخابات بیش از پیش آگاهی دارد و این موضوع نقطه‌ روشن و با اهمیتی بر صفحه انتخابات ۲۸ خرداد امسال است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار