رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم از تزریق حدود ۳۱ هزار دُز واکسن کرونا در این استان شامل ۲۶ هزار دُز اول و ۵ هزار دُز دوم خبر داد.
کد خبر: ۹۶۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 20 May 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر با بیان این که قم در وضعیت نزولی ابتلا و بستری کرونایی قرار دارد اذعان کرد: در حال حاضر حدود ۳۰۰ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند که حال حدود ۸۰ نفر از آنان وخیم است.

وی با اشاره به این که موج اخیر بیماری کرونا در قم با شیب آسانسوری همراه بود افزود: البته در وضعیت نزولی فعلی، شیب به صورت آسانسوری نیست، بویژه آن که در دو هفته اخیر، مراجعات سرپایی بیماران مشکوک به مراکز بهداشتی ثابت بوده و از این رو باید مراقب بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال اظهار کرد: قم شهری بزرگ، با تراکم جمعیتی زیاد و البته تجمعات فراوان است که در محور مواصلاتی ۱۷ استان کشور واقع شده و به همین دلیل است که همواره باید مراقب باشیم تا با موج جدید بیماری کرونا رو به رو نشویم.

قدیر سپس خاطرنشان کرد: ویروس کرونا در شرایط فعلی، حالت هیبریدی دارد، یعنی زنجیره ای از جهش ها در آن اتفاق افتاده و لزوما نمی توان آن را به نوع انگلیسی یا آفریقایی یا مانند آن تعبیر کرد.

وی اضافه کرد: باید گفت استان قم، موج اخیر کرونا را پشت سر گذاشته است که این دستاورد بویژه با ایثارگری کادر بهداشتی به عنوان سنگر و خاکریز نخست مقابله با شیوع کرونا به دست آمده است و از این رو باید از این عزیزان تقدیر و تشکر کرد، ضمن آن که در موج اخیر، سیاست بستری موقت را نیز دنبال کردیم تا بتوانیم تخت های بیمارستانی را مدیریت کنیم.

قدیر با تاکید بر این که تزریق واکسیناسیون فقط بر اساس اولویت ها و سند ملی واکسیناسیون پیگیری و دنبال می شود گفت: تاکنون حدود ۳۱ هزار دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده که شامل ۲۶ هزار دُز اول  و حدود ۵ هزار دُز دوم است.

وی در پایان سخنان خود از همه رده های سنّی اعلام شده برای واکسیناسیون خواست تا در نخستین فرصت خود و با حضور در مراکز، خود را واکسینه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین افزود: هم استانی های عزیز توجه داشته باشند که حدود ۸۸ درصد جانباختگان کرونا در قم از سالمندان و بیماران زمینه ای بوده اند، بنابراین هدف اول واکسیناسیون گروه های سنّی اعلام شده، جلوگیری از مرگ و میر آنان بر اثر بیماری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار