متخصص طب سنتی گفت: حفظ سلامت معنوی و اصول تغذیه بعد از ماه رمضان سبب ادامه سلامتی بدن می‌شود.
کد خبر: ۹۶۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳ 18 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مجید امتیازی متخصص طب سنتی گفت: تغییرات مفیدی در ماه رمضان در بدن انسان به وجود می‌آید و افراد باید بیشتر این تغییرات را حفظ کنند.

او با اشاره به اینکه گاهی افراد بعد از ماه رمضان به دلیل رعایت نکردن اصول تغذیه صحیح دچار مشکلات گوارشی و اضافه وزن می‌شوند، افزود: وعده کم حجم افطار در ماه رمضان شامل غذا‌هایی مانند آش، سوپ و... است. همچنین روزه داران در این وعده غذا‌های سرخ کردنی، چرب و پرحجم مصرف نمی‌کنند که با پایان ماه رمضان نیز باید این اصول تغذیه را رعایت کنند.

امتیازی تصریح کرد: افراد در ماه رمضان نظم تغذیه را رعایت می‌کردند و وعده سحر و افطار ساعت مشخص داشت که یکی از اصول مهم حفظ سلامتی در طب ایرانی نظم در تغذیه است.

او با بیان این مطلب که با پایان ماه رمضان باید ساعت تغذیه در وعده صبحانه، نهار و شام مشخص باشد، ادامه داد: بهتر است ساعت مصرف صبحانه شش و نیم تا هشت صبح و نهار نیز از ۱۲ تا ۱۴ ظهر میل شود. همچنین از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۰ شب وعده شام مصرف شود.

امتیازی بیان کرد: افراد می‌توانند بین وعده‌های غذایی از کمپوت میوه‌ها استفاده کنند.

متخصص طب سنتی ادامه داد: زمان خواب و بیداری منظم در ماه رمضان نیز یکی از اصول حفظ سلامتی در طب ایرانی است که این اصول باید با پایان یافتن ماه رمضان ادامه پیدا کند.

امتیازی گفت: ماه رمضان سبب حفظ سلامت معنوی انسان می‌شود و حفظ این سلامت معنوی طبق چهارچوب‌ها بعد از ماه رمضان اهمیت دارد.

او گفت: اگر افراد بعد از ماه رمضان دچار مشکلات گوارشی و افزایش وزن شدند برای رفع این مشکلات و اصلاح ساختار مزاجی اقدام کنند و چهارچوب مشخص برای تغذیه قبل از ماه رمضان داشته باشند که آسیبی به بدن آن‌ها وارد نشود.

برچسب ها: حفط سلامت ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار