تیم فوتسال «خانه صنعت» کرمانشاه با باخت هفت بر یک در بازی پایانی لیگ دسته اول فوتسال کشور در گروه اول مقابل میزبان خود عقاب تبریز به لیگ دسته دوم سقوط کرد.
کد خبر: ۹۶۴۷۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 18 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،داستان تیم فوتسال خانه صنعت از مردان مجموعه پلیمر کرمانشاه شروع شد؛ تیمی که با تلاش‌های منصور محمودی و بازیکنان این مجموعه به لیگ دسته اول کشور صعود کرد اما با تغییر مدیریت مجموعه پلیمر، هیچ رقبتی در مدیریت جدید برای هزینه در فوتسال احساس نشد و سهمیه و مدیریت تیم به هیأت فوتبال استان واگذار شد.

مدیریت تیم پلیمر در لوای مدیریت فوتبال استان به مجموعه باشگاه بعثت کرمانشاه پیشنهاد شد اما گویا افشین حسنی از عهده درخواست‌ها و توقعات بازیکنان و کادر پلیمر بر نیامده و لغای تیم را به عطای آن بخشید و این تیم دوباره به هیأت فوتبال استان کرمانشاه بازگشت و هیأت فوتبال استان و منصور محمودی با تلاش‌های فراوان با چاشنی اندکی شانس از سقوط به دسته پایین‌تر در سال گذشته جان سالم به در بردند

هرچند که پلیمر کرمانشاه از سقوط در لیگ ۱۳۹۸-۹۹ جان به در برده بود، اما وضعیت نامشخص خود را به سال بعد انتقال داد، هیأت فوتبال استان به مجموعه پلیمر اعلام کرد که نه توان مالی لازم را داراست و نه از لحاظ قانونی اجازه تیمداری توسط هیأت فوتبال وجود دارد و فلذا سهمیه این تیم به مجموعه پلیمر برگشت داده شد.

در فاصله چند هفته مانده تا مسابقات حسین همتیان مربی نام آشنای فوتسال کشور با کمک خانه صنعت استان کرمانشاه و فرهاد مرزی و سرپرستی محمد رباعی جهت اخذ امتیاز تیم خانه صنعت وارد عمل شدند و درست ۴۸ ساعت پیش از آغاز رقابت‌ها امتیاز این تیم از پلیمر به خانه صنعت انتقال داده شد؛ موضوعی که تا هفته پایانی مسابقات نقل مسؤولان تیم بود.

تیم خانه صنعت برای ایجاد هماهنگی و بدنسازی بازیکنان خود فرصت کافی را در اختیار نداشت و بازی‌های هفته ابتدایی تیم نقش تمرین هماهنگی را برای آن‌ها ایفا می‌کرد، امتیازهای که ساده از دست رفت و جبران آن‌ها بسیار سخت شد.

یاران حسین همتیان فرصت نوروز را غنیمت شمرده و به مرور تمرینات تاکتیکی و بدنسازی پرداختند پس از تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ تیم با جذب چند بازیکن جدید، توانست امتیازهای بسیار مناسبی را در بازی پایانی نیم فصل اول و ابتدای نیم فصل دوم کسب کند و به چند برد خانگی و تساوی خارج از خانه دست پیدا کند، اما جبران امتیازات از دست رفته نیم فصل اول سخت تر از قبل بود.

سه هفته پایانی برای خانه صنعت سخت و نفس‌گیر بود، تساوی در مقابل فولاد هرمزگان در حالی که پنالتی لحظات پایانی بازی منجر به گل نشد، باخت نزدیک ۶ بر ۷ به نماسازان آبادان همه چیز را به بازی آخر کشید، بازی با عقاب تبریز در شهری که شرایط قطب جدید فوتسال کشور بر لیگ را به راحتی در مسابقات برگزار شده در آن می‌توان احساس کرد.

باخت هفت بر یک در مقابل عقاب تبریز پایان داستانی بود که از جدایی پلیمر از مجموعه خود شروع شده بود، پایان تلخ یک تراژدی که نشان می‌دهد هماهنگی، تمرین و بدنسازی در تیم چقدر حائز اهمیت است، نشان می‌دهد فوتسال استان باید برای حرفه‌ای شدن راه بسیاری را طی کند، راهی که از اخذ تصمیم مناسب در موعد مقرر و ایجاد شرایط تمرین و تاکتیک شروع شده و با کاهش توقع مدیران، مربیان و بازیکنان بومی استان از اسپانسرها ادامه پیدا می‌کند.

هیچ چیز برای فوتسال استان تمام نشده است و رزومه حسین همتیان در فوتسال و سابقه حمایت‌های فرهاد مرزی و محمد رباعی نشان می‌دهد که این تیم به راحتی می‌تواند درلیگ دسته دو موفق ظاهر شده و به لیگ دسته یک و برتر صعود کند، اما امیدواریم این‌بار مسؤولان تیم فرصت را غنیمت شمرده و در زمان مقتضی تصمیم درست را اخذ کنند و مربیان استان نیز از سطح توقعات خود کاسته و برای یاری به تیم شهر خود در حد توان خود قدم پیش بگذارند.

گفتنی است، با پایان رقابت‌های فوتسال در لیگ دسته یک، از گروه اول رقابت‌های دسته اول فوتسال کشور، نماسازان آبادان با ۲۳ و فولاد زرند ایرانیان با ۲۲ امتیاز به دور بعد رقابت‌ها صعود و تیم‌های صنعت کرمانشاه با ۱۰ امتیاز و ستاری قرچک با ۱۱ امتیاز به لیگ دسته دو فوتسال سقوط کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار