وزیر راه و شهرسازی :در این مقطع زمانی بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در کشور فعال است
کد خبر: ۹۶۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 18 May 2021

به گزارش تاباک آذربایجان غربی ،وزیر راه و شهرسازی  با اشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن در سطح کشور، گفت: براساس سیاست گذاری صورت گرفته حداکثر تلاش را خود مردم داشته باشند تا به صورت گروهی واحد مسکونی را احداث کنند و در جایی که شهر محدودیت دارد به صورت مجتمع احداث می کنیم.
 
محمد اسلامی افزود: در این مقطع زمانی بیش از ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب اقدام ملی مسکن در کشور فعال است که در فازهای مختلف پیشرفت دارند که روزهای گذشته بهره‌برداری آنها آغاز شده است و ماه‌های بعد نیز به بهره‌برداری می‌رسند.
 
وی با اشاره به نقش مردم، افزود: هر چه سریعتر واجدین شرایط پول واریز کند و عملاً سبب پیشرفت پروژه ها می شود.
 
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در  آذربایجان غربی شش هزار و 400 واحد به صورت گسترده عملیات احداث آغاز شده است، تصریح کرد: در سطح استان 40 هزار نفر ثبت نام کرده اند که هفت هزار نفر  واجد شرایط بودند.
 
وی با اشاره به اینکه محدودیت زمین برای احداث طرح نداریم، اظهار کرد: اقدامات اجراشده نشان می‌دهد که مردم ظرفیت و توان را دارند و می‌توانند در خانه دار شدن خود نقش ایفا کنند و زمین لازم تامین می شود.
 
اسلامی به اجرای طرح ثبت واحدهای مسکونی در سامانه ثبت املاک اشاره کرد و گفت: از زمان آغاز اجرای طرح بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد به سازمان امور مالیاتی معرفی کردیم که به موجب قانون باید مالیات اخذ شود.
 
وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح افزود: این طرح برای این اجرا می شود که خانه خالی وجود نداشته باشد و مسکن از کالای سرمایه‌ای بودن خارج شود.
 
وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: مسکن وقتی کالای سرمایه ای باشد در نتیجه از آثار تورمی در بازار متاثر شده و موجب سوداگری می‌شود و به مردم فشار مضاعف می آورد و قیمت به صورت حباب آلود افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه اجرای این طرح در راستای منافع مردم و کشور است، تصریح کرد: این طرح آسیب پذیری مسکن را از تحولات اقتصادی بازار خارج می‌کند و صرفاً به عنوان کالای مصرفی نگریسته می‌شود و از سوی دیگر آمار مسکن را به صورت دقیق به دست می‌آوریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار