مدیرکل استاندارد ایلام:
همتی مدیرکل استاندارد ایلام از انجام ۲۷۰ فقره بازرسی از مراکز عرضه کالا و تعداد ۱۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی در استان ایلام طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۷۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴ 18 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی اظهار کرد: اداره کل استاندارد ایلام به منظور کنترل بازار در ایام مختلف سال با گشت‌های خود را در قالب بازرسی‌های مشترک، بر بازار نظارت دارد.

وی بیان داشت: در فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها و سایر مراکز عرضه مواد غذایی، کشاورزی و بهداشتی تحت بازرسی و کنترل کارشناسان این اداره کل و سایر ارگان‌های ذی ربط قرار گرفتند.

همتی با اشاره به اینکه کالاهای مورد بررسی و نظارت شامل فرآورده‌های غذایی و کشاورزی، بسته بندی و سلولزی، و مواد بهداشتی و شوینده‌ها بودند، عنوان کرد: در این مدت تعداد ۲۷۰ فقره بازرسی از مراکز عرضه انجام گرفت که طی این بازرسی‌ها ۹ فقره کالای دارای عدم انطباق کشف و اقدامات قانونی لازم در این زمینه انجام شد.

مدیرکل استاندارد ایلام در ادامه افزود: همچنین به منظور کنترل کیفیت اقلام پر مصرف، تعداد ۱۹ مورد نمونه برداری از مواد غذایی توسط این اداره کل انجام شد که شامل قند، شکر، چای، آرد، روغن‌های سرخ کردنی و مصرف خانوار، شیر پاستوریزه، پنیر و آرد گندم بودند که در آزمایشگاه‌های اداره کل و همچنین آزمایشگاه‌های مورد تایید سازمان ملی استاندارد مورد آزمایش قرار گرفت./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار