ریس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: ۸۵ هزار تست کرونا در مراکز بهداشت شرق اهواز از ابتدای کرونا تاکنون انجام شده که ۵۴ درصد از این افراد مرد و ۴۶ درصد زن بودند.
کد خبر: ۹۶۴۶۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸ 17 May 2021

 ریس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: ۸۵ هزار تست کرونا در مراکز بهداشت شرق اهواز از ابتدای کرونا تاکنون انجام شده که ۵۴ درصد از این افراد مرد و ۴۶ درصد زن بودند.

امراله مردانی  اظهار داشت: ما در یک برهه زمانی تا روزی ۲۵ هزار تست را در استان انجام می دادیم اما در فروردین ماه چون کل کشور به حالت قرمز درآمد طبیعتا تعداد کیت آزمایشگاهی کمتری در اختیار استان قرار گرفت و تعداد تست ها کاهش یافت.

وی افزود: در همان برهه زمانی ۴۴ هزار تست کرونا در فرودگاه اهواز انجام شد که ۴۱۱ نفر بیمار مثبت شناسایی و از پروازشان جلوگیری شد.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز به تشدید بیماریابی اشاره کرد و گفت: اکنون در قالب طرح شهیدسلیمانی به ازای هر بیمار حداکثر ۲۰ و حداقل ۱۰ تست کرونا از اطرافیان بیمار گرفته می شود.

وی ادامه داد: به طور میانگین روزانه ۵۵۰ تا ۶۰۰ نفر به مراکز منتخب ما در شرق اهواز مراجعه می کنند که این عدد نسبت به یک ماه پیش نصف شده است البته این موضوع نباید باعث ساده انگاری مردم شود.

مردانی با بیان اینکه سند ملی واکسیناسیون در چهار فاز طراحی شده که باید اجرایی شود گفت: ۹۴ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال و ۸۴ درصد سالمندان ۷۵ تا ۷۹ سال را واکسینه کردیم و تا الان ۴۱ درصد افراد۷۰ تا ۷۴ سال را واکسن زدیم.

وی افزود: چون گروه سنی متقاضی واکسن پایین تر آمده، طبیعتا تعداد افراد مراجعه کننده بیشتر است لذا تمامی افراد ۷۰ تا ۷۴ سال برای تزریق واکسن، منتظر تماس تلفنی نیروهای مراکز بهداشت باشند تا از تجمع در مراکز جلوگیری شود.اطلاع رسانی لازم از طرق مختلف انجام می شود تا گروه های هدف از دریافت واکسن بی بهره نمانند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار نفر در شرق اهواز واکسینه شده اند که ۴۶ درصد از این تعداد سالمندان می باشند همچنین ۳۹ درصد پرسنل بهداشت و درمان، هفت درصد نظام پزشکی و مابقی دیگر گروه های هدف بودند.

وی با اشاره به اینکه چهار واکسن آستارازنکا، اسپوتنیک، بهارات و سینوفارم به گروه های هدف تزریق شده است افزود: بیشترین واکسن تزریق شده از نوع سینوفارم بوده که خوشبختانه تا الان عارضه ای گزارش نشده است.

مردانی با بیان اینکه واکسن در نظر گرفته شده برای سالمندان از نوع سینوفارم است گفت: از تمامی سالمندان گروه های هدف تقاضا دارم که هر چه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند تا در مقابل این بیماری ایمن باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مبتلایان به کرونا می توانند واکسن تزریق کنند افزود: این افراد چهار تا ۶ هفته بعد از ابتلا به بیماری، می توانند نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند. ممکن است افرادی دوز اول واکسن را تزریق کنند و بعد کرونا بگیرند که این افراد هم چهار تا ۶ هفته بعد می توانند دوز دوم را دریافت کنند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: با توجه به اینکه فاز بعدی واکسیناسیون بسیار گسترده تر است انتظار داریم که دستگاه های اجرایی در این امر به ما کمک کنند تا بتوانیم حجم وسیعی از جامعه هدف را واکسینه کنیم.

وی اضافه کرد: اتباع خارجی نیز در سند ملی واکسیناسیون قرار گرفته اند و در فازهای بعدی این شرایط برای آنها مهیا خواهد شد.

در حال حاضر ۱۶ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان زرد هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار