کارشناس مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با آغاز واکسیناسیون بیماران خاص و سخت علاج نظیر مبتلایان به انواع سرطان تاکنون، واکسن کرونا به حدود ۹۰ درصد از این گروه تزریق شده است.
کد خبر: ۹۶۴۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 17 May 2021

واکسیناسیون بیش از ۹۰ درصد از بیماران مبتلا به سرطان و خاص د ر خراسان رضوی
کارشناس مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با آغاز واکسیناسیون بیماران خاص و سخت علاج نظیر مبتلایان به به گزارش تابناک رضوی، دکتر جواد رجبیان با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار نفر از بیماران خاص و مبتلا به سرطان زیر پوشش این برنامه قرار گرفتند خاطر نشان کرد: سن بالای ۱۸ سال و مبتلا نبودن به کرونا از شرایط لازم برای تزریق واکسن این ویروس به شمار می‌رود.

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: برنامه واکسیناسیون بیماران خاص و سرطانی در خراسان رضوی علیه ویروس کرونا که اینک مراحل پایانی را سپری می‌کند در محل بیمارستان‌های امید، قائم(عج) و منتصریه مشهد اجرا شده است.

وی بیماران خاص را پنج گروه شامل شهروندان نیازمند به دیالیز کلیه، دارای عضو پیوندی در بدن و مبتلایان به بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی و ام.اس اعلام و بیان کرد: شهروندان مبتلا به انواع سرطان‌ها نیز در زمره بیماران سخت علاج شناخته می‌شوند.

رجبیان جمعیت شهروندان دچار بیماریهای خاص را در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شامل ۲ هزار و ۹۸۰ نفر نیازمند به دیالیز، ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دارای عضو پیوندی، ۴ هزار و ۱۰۰ نفر مبتلا به بیماری ام.اس و هزار و ۵۰۰ نفر بیمار تالاسمی و هموفیلی برشمرد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از مراکز موفق کشور در مهار ویروس کرونا و پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ در حوزه بیماران خاص است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار