مدیرکل امور مالیاتی استان:
مدیرکل امور مالیاتی استان همدان گفت: یکی از مهمترین مراحل در وصول مالیات، مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است و بر این اساس، تاریخ و نوع ابلاغ این اوراق به مؤدی مالیاتی مبنای مهمی برای انجام سایر تکالیف قانونی است و انجام درست آن نقش عمده‌ای در رعایت هر چه بیشتر عدالت مالیاتی دارد.
کد خبر: ۹۶۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴ 17 May 2021

محمد دلشادی گفت: یکی از مهمترین مراحل در وصول مالیات، مرحله ابلاغ اوراق مالیاتی است و بر این اساس، تاریخ و نوع ابلاغ این اوراق به مؤدی مالیاتی مبنای مهمی برای انجام سایر تکالیف قانونی است و انجام درست آن نقش عمده‌ای در رعایت هر چه بیشتر عدالت مالیاتی دارد. 

به گزارش تابناک همدان، روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان همدان، وی افزود: تا پیش از این، ابلاغ اوراق مالیاتی فقط به شکل فیزیکی انجام می‌گرفت، لذا در ماه‌های اخیر و در پی شیوع ویروس کرونا، ضروت استفاده بیشتر از خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات حضوری تشدید شده است و بر این اساس سازمان امور مالیاتی کشور نیز برنامه‌هایی را برای ابلاغ اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی اجرا کرده است.

دلشادی بیان داشت: سازمان امور مالیاتی کشور در راستای توسعه خدمات الکترونیک مالیاتی و تسهیل امور مربوطه، امکان دریافت اوراق مالیاتی به صورت الکترونیکی را برای مؤدیان مالیاتی فراهم نموده است.
 
وی افزود: مؤدیان محترم مالیاتی که جهت استفاده از ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی می‌بایست با مراجعه به درگاه عملیات الکترونیکی مالیاتی به آدرس: tax.gov.ir گزینه درخواست ابلاغ الکترونیک را تأیید و انتخاب کنند، و در این صورت می توانند از طریق حساب کاربری خود به تمامی اوراق مالیاتی مربوط به پرونده مالیاتی خود دسترسی داشته باشند.

 دلشادی اشاره ای به قابلیت‌های سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی کرد و گفت: یکی دیگر از قابلیت‌های سامانه ابلاغ الکترونیک اوراق مالیاتی این است که به محض بارگذاری اوراق مالیاتی جدید، مؤدی از طریق پیامک از آن مطلع خواهد شد. 

مدیرکل امور مالیاتی استان با تأکید بر این که ابلاغ الکترونیکی با این روش در حکم ابلاغ واقعی خواهد بود و تمامی پیامد‌های قانونی ابلاغ فیزیکی را به همراه خواهد داشت افزود: نکته مهم درخصوص ابلاغ الکترونیکی اوراق این است که چنانچه مؤدی ظرف دو هفته از تاریخ بارگذاری اوراق، نسبت به مشاهده اوراق به صورت الکترونیکی اقدام کند، تاریخ مشاهده به عنوان تاریخ واقعی ابلاغ اوراق مالیاتی ثبت خواهد شد و این تاریخ مبنای محاسبه مواعد قانونی مرتبط با انجام تکالیف قانونی قرار خواهد گرفت. 

وی در ادامه گفت: ابلاغ اوراق مالیاتی به شیوه الکترونیکی گام مهمی در مسیر افزایش اثربخشی نظام مالیاتی است، چرا که از یک طرف از هزینه‌های ناشی از ابلاغ فیزیکی اوراق مالیاتی می‌کاهد و از طرف دیگر، کاهش تردد‌ها و مراجعات حضوری مؤدیان را در پی دارد و این امر نیز به نوبه خود از احتمال ترافیک، آلودگی هوا و ابتلا به بیماری‌های واگیردار بویژه کرونا می‌کاهد. وی افزود: مزیت مهم دیگر در ابلاغ الکترونیکی اوراق مالیاتی این است که مؤدیانی که این شیوه را انتخاب می‌کنند، به سابقه اوراق مالیاتی خود نیز دسترسی خواهند داشت و علاوه بر این، چون مؤدیان به صورت آنی و از طریق پیامک از بارگذاری اوراق مالیاتی خود در سامانه مطلع خواهند شد، احتمال عدم آگاهی از ابلاغ اوراق از بین خواهد رفت و این امر نیز از تضییع حقوق مؤدیان مالیاتی جلوگیری خواهد نمود.

مدیرکل امور مالیاتی استان در پایان از مؤدیان محترم مالیاتی که تاکنون فرم درخواست خود را برای فعال نمودن ابلاغ الکترونیک ارسال ننموده اند تقاضا نمود جهت ارسال درخواست خود اقدام نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار