مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام:
چراغی پور مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام از برگزاری مراسم تجلیل از کانون‌های فرهنگی و هنری برتر در اجرای طرح ملی ایران قوی در طول سال ۱۳۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 17 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی چراغی پور اظهار کرد: این مراسم با حضور اعضای شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در حسینیه حضرت زینب کبری(س) برگزار و از کانون برتر کشوری و ۹ کانون برتر استانی تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح ملی ایران قوی در راستای اجرای طرح ملی فهما در طول سال ۱۳۹۹ به منظور ثبت فعالیت‌ها، برنامه‌ها، ایده‌ها، آمار و طرح های اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه بچه های مسجد اجرا شده است، گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در انسجام بخشی و گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری در بین اعضای کانون ها و تشویق و ترغیب کانون ها در حوزه های مختلف داشته است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان این طرح ملی ایران قوی در ۳ شبستان و ۱۲ رواق در سطح کانون های مساجد سراسر کشور برگزار شده است، گفت: ایجاد بستر مشارکت و نقش آفرینی، رقابت سالم، تولید و اشتراک محتوا، هماهنگی و انسجام فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمله رویکردهای این طرح در تقویت مولفه های استحکام فرهنگی نظام اسلامی بر محور مسجد بوده است.

چراغی پور تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری استان ایلام نیز در راستای اجرای این طرح با استقبال بسیار گسترده، به خوبی عمل کردند و در بین استان های غرب کشور از استان های برتر در اجرای طرح ملی ایران قوی بوده اند و انتظار می رود که شاهد تلاش و حضور گسترده کانون های مساجد استان در سال ۱۴۰۰ در اجرای طرح ملی فهمای ۲ باشیم.

وی با اشاره اینکه طرح ملی فهمای ۲ نیز با ابلاغ دستورالعمل ها و برنامه های ابلاغی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور در ایلام اجرا خواهد شد، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به طور قطع با همکاری، تعامل و اجرای برنامه های ویژه با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان، به منظور ارتقا و حمایت از برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در سال جاری فعالیت های گسترده ای خواهد داشت.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تصریح کرد: امسال نیز تلاش داریم که بر اساس منویات مقام معظم رهبری و با توجه به شعار سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» در بحث حمایت از تولیدات اعضای کانون های فرهنگی و هنری و ایجاد زمینه های لازم برای پشتیبانی و مانع زدایی از تولیدات آنان با همکاری و رایزینی با سایر دستگاه های اجرایی مرتبط و همچنین ائمه جمعه و جماعات و نهادهای فعال در مساجد اقدامات لازم انجام شود.

چراغی پور با بیان اینکه استان ایلام دارای پتانسیل ها و ظرفیت های خوبی در مناطق روستایی استان به ویژه در حوزه تولیدات صنایع دستی و از جمله بافت فرش و گلیم است، خاطرنشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه هایی که با سازمان ها و نهادهای مختلف استان منعقد شده است در سال جاری تلاش می شود از ظرفیت های تولیدی در سطح کانون های مساجد استان حمایت های لازم صورت گیرد.

وی گفت: در مراسمی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار می شود از «مختار فریادیان» مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری شهدای سرابله که موفق به کسب رتبه برتر در طرح ملی ایران قوی در سال ۹۹ در سطح کشور شده است با اهدای تقدیرنامه وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و تندیس طرح ملی فهما تقدیر و همچنین از ۹ کانون برتر استانی نیز با اهدای لوح سپاس تجلیل می شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار