کد خبر: ۹۶۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۰ 17 May 2021

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چهل‌ویکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی به میزبانی چابهار باید در ۲ هفته باقی‌مانده ارزیابی شود که شرایط شیوع کرونا اگر رو به بهبودی باشد این رقابت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش ایرنا ابوذر کوثری در نشست شورای تربیت بدنی و ورزش سیستان و بلوچستان گفت: مقوله ورزش امری هست که تمامی بخش‌های دولتی، ادارات، دستگاه‌ها و بخش‌های خصوصی همه به آن می‌پردازند و امری بسیار مهم بوده از اینرو لازم بوده که در یک شورا و کارگروه همه امور مرتبط به این مقوله و کارهای عمومی که با سلامت همگان در ارتباط است در آن بررسی شود.
وی افزود: ورزش امروز یک عمل ارزشی بوده و این ورزش به مثابه یک ارزش و فرهنگ است که نشان می‌دهد برای توسعه ورزش صرفا نباید ساخت و ساز و زمین ایجاد کنیم بلکه باید فرهنگ لازم در این موضوع باید نهادینه شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ورزش به مثابه سلامت جامعه بوده زیرا طبق گزارشات ۵۰ درصد از بیماری‌ها به خاطر کم‌تحرکی‌ها اتفاق می‌افتد و رفتار پیشگیرانه بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در مورد ورزش و آموزش در این رابطه در مدارس باید انجام شود گفت: در ورزش سیستان و بلوچستان،۲ بعد ورزش همگانی و دیگری قهرمانی است که ما نباید یک بعد را برجسته کنیم هر چند ورزش همگانی خیلی مهم است و مهمترین نقطه قوت ما در استان در بحث همین ورزش‌های همگانی بوده اما باید توجه کنیم که هر ۲ بعد بسیار دارای اهمیت و باید به هر دوی این بعدها پرداخته شود.
کوثری بیان کرد: چهل‌ویکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی که به میزبانی چابهار برگزار خواهد شد صرفاً یک رقابت ورزشی تنها نیست بلکه بازتاب خبری آن نیز به اندازه این رقابت‌ها دارای اهمیت بوده و ورزشکاران را ترغیب می‌کند که به این سمت و سو پیش و باعث گسترده شدن این ورزش در استان می‌شود.

به گزارش ایرنا پیشتر سایت فدراسیون کشتی اعلام کرده که چهل‌ویکمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی با همکاری هیات کشتی سیستان و بلوچستان روزهای ۲۷تا ۳۱ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ در شهر چابهار برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار