سرپرست هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان گفت: بودجه این هیات پارسال ۳۰۰ میلیون ریال بود و در عمل نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم در حالی که به هیاتی چهار تا پنج میلیارد ریال اعتبار داده شد.
کد خبر: ۹۶۴۳۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۹ 16 May 2021

جمال فتاحی در مراسم تجلیل از روسا، دبیران، کمیته‌های هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان که در اهواز برگزار شد بیان کرد:تنها هیاتی هستیم که حتی یک سالن ورزشی نداریم و مجوز برگزاری دوره‌ها و مسابقات ورزشی را به ما نمی‌دهند.

وی افزود:در تمام مسابقات از ورزشکاران مبلغی به عنوان ورودی گرفته می‌شود در حالی که ما چنین کاری را نمی‌کنیم و با تمام این مشکلات، تلاش می‌کنیم که هیات سرپا باشد.

فتاحی یکی از عوامل موفقیت در هر رشته ورزشی را تعامل بین ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان آن رشته دانست و گفت: ما همچنان برای توسعه این رشته تلاش می کنیم و به محض اینکه شرایط بهتر شود و مجوز لازم را دریافت کنیم، برنامه‌ها، مسابقات و اردوهای خود را آغاز می‌کنیم.

وی ادامه داد: از معدود هیات‌های ورزشی هستیم که ۱۲ رییس هیات و سه سرپرست داریم و بیشتر کادر هیات و روسای هیات‌های شهرستانی از بیماران خاص هستند.

وی افزود: ما ۶ گروه بیماری را زیرپوشش داریم و با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستیم لذا انتظار داریم که اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نگاه ویژه‌ای به این ورزشکاران داشته باشد تا بتوانیم قدری از مشکلات آنها را برطرف کنیم.

معاون بانوان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان هم با بیان اینکه رشته بیماران خاص جزو معدود رشته‌هایی است که بسیار منسجم و دقیق مشغول به فعالیت است گفت: در این رشته از ظرفیت بانوان به خوبی استفاده شده و شاهد حضور فعال آنها در مسابقات مختلف هستیم.

سکینه ناصری مقدم افزود:وی بیان کرد: آمادگی داریم که در زمینه امکانات و سالن‌های ورزشی با هیات بیماران خاص همکاری کنیم و اگر ورزشکاران این رشته دچار مشکل هستند به ما منتقل کنند تا پیگیر آن شویم.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در بحث اعتبارات مالی با محدودیت روبه‌رو است افزود: ما در بعد ورزش قهرمانی باید اعتبارات را به صورت عادلانه تقسیم کنیم همچنین در بخش همگانی نیازمند توجه دیگر دستگاه‌های استان هستیم.

مدیر انجمن بیماران هموفیلی خوزستان نیز گفت: در سال‌های گذشته وضعیت این رشته بهتر بود و چند قهرمان کشوری داشتیم که امیدواریم با ایجاد انگیزه در بین ورزشکاران، به آن دوران برگردیم.

اشرف فرامرزیان پور افزود: ما استعدادهای درخشانی در رشته‌های دارت، تیراندازی، شنا و پینگ پنگ داریم که امیدوارم با حمایت کردن از آنها، بتوانیم سبد مدالی خود را توسعه دهیم.

وی بیان کرد: رشته شنا برای بیماران هموفیلی بسیار مفید است لذا انتظار داریم که با رایزنی هیات استان مجوز فعالیت در این رشته و انجام مسابقات برای بیماران هموفیلی صادر شود.

رضا نظریان مدیرعامل انجمن دیابتی خوزستان گفت: هیات بیماران خاص و پیوند اعضای استان ۱۰ سال قبل حتی یک اتاق نداشت که اکنون جایگاه خوبی در کشور به دست آوردیم و توانستیم میزبانی مسابقات کشوری را بگیریم.

فریده مرمضی مدیر انجمن اوتیسم خوزستان هم گفت: در چند سال اخیر اوتیسم جزو بیماری‌های خاص قرار گرفته ولی هنوز در حیطه ورزش فعالیت چندانی برای این بیماران صورت نگرفته است که امیدواریم شاهد به حرکت درآمدن چرخ ورزش در این گروه از بیماری باشیم.

در این آیین از ورزشکاران، روسای انجمن‌ها و هیات‌های شهرستانی هیات ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا خوزستان تجلیل شد.

برچسب ها: جمال فتاحی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار