شهردار سمنان افزود: هفته فرهنگی سمنان فرصت معرفی ظرفیت‌های ویژه این حوزه در منطقه و فراتر از مرزهای استان است که به هم‌افزایی فرهنگی و انعکاس رخدادها در عرصه‌های داخلی و فراتر از مرزها نیازمند است.
کد خبر: ۹۶۴۳۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 16 May 2021
 
شهردار: هفته فرهنگی سمنان فرصت معرفی ظرفیت‌های فرااستانی این شهر است

 

به گزارش تابناک سمنان سید محمد ناظم‌رضوی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از یادمان هفته فرهنگی و تمبر و پوستر سمنان به عنوان شهر باغ‌راه های ایرانی در سالن کنفرانس شهید بابایی شهرداری گفت: به دلیل شرایط اقلیمی آب و هوایی در ماه اردیبهشت و تعامل بین کوهپایه و کویر در شهرستان سمنان که شکوفایی و تمایز در طبیعت شهر مشاهده می‌شود، بیست و پنجم تا سی و یکم اردیبهشت به عنوان هفته فرهنگی سمنان نام گرفت.

وی افزود: پیش‌نیاز برگزاری چنین نشست‌ها و مراسمی با پیشنهاد برخی فعالان فرهنگی شهر صورت گرفت و امید است در سالهای آتی نیز بر نام‌گذاری هفته‌های فرهنگی در شهر سمنان تاکید شود.

شهردار سمنان با اشاره به نزدیکی تحولات مهم اداری در سطح ملی، استانی و شهرستانی گفت: امید است این تحولات به انتخاب افراد و نیروهای کارامد و کاربلد و دلسوز ختم و موضوع فرهنگ و هفته‌های فرهنگی در شهر، استان و کشور نهادینه شود.

وی از برگزاری ۲۱ برنامه در هفته فرهنگی سمنان خبر داد و گفت: نقش رسانه و فعالان رسانه ای در معرفی این هفته و برنامه های پیش رو برای شهروندان اهمیت دارد و امید است شهروندان نیز در حوزه‌های فرهنگی مطالبه‌گر باشند.

شهردار سمنان افزود: شهر سمنان با وجود ظرفیت های ویژه‌ در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی، تا کنون به دلایل مختلف در جمع شهرهای دیگر مطرح نشده است و همراهی شهروندان، مشارکت سازمان‌های مربوطه، حمایت سازمان‌های مردم‌نهاد مختلف و سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران در گرو باور اهالی شهر به این ظرفیت‌ها است.

ناظم‌رضوی هدف این حرکت را بسترسازی یک زندگی بهتر و با کیفیت برای شهروندان عنوان کرد و گفت: تراز فرهنگی شهر سمنان پیشرفت خوبی داشته و اتفاقات خوبی برای این شهر در راه است.

هفته های فرهنگی به پیشنهاد کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان آغاز شد و قرار است به طور پیوسته هر سال در هر فصل متناسب با مناسبت ها یک هفته فرهنگی برگزار شود که اجرا و طرح های آن از سوی سازمان های مردم نهاد، انجمن های هنری و دستگاه های دولتی فرهنگی با محوریت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری برگزار می شود.

نخستین هفته فرهنگی سمنان از ۳۰ دی تا هفتم بهمن ۹۹ و دومین هفته فرهنگی از ۲۵ اردیبهشت تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰  برگزار می‌شود.

پیشنهاداتی در خصوص برگزاری سومین و چهارمین هفته فرهنگی سمنان در شهریور و آبان ۱۴۰۰ ارایه شده است.

تقویم فرهنگی سمنان نیز به زودی در همین راستا تدوین می‌شود که شامل اطلاعاتی مانند زادروز فرهیختگان و هنرمندان سمنان، اعلام سالروز تولد و شهادت شهدای شاخص سمنان، روزشمار رویدادهای تاریخی شهر سمنان و اطلاع رسانی درباره جشنواره های فرهنگی هنری است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار