دکتر منادی:
رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نشست با معلمان عضو هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به همه فرهنگیان است و دولت باید بدهی خود به صندوق ذخیره را هرچه سریع‌تر پرداخت کند.
کد خبر: ۹۶۴۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹ 16 May 2021

به گزارش تابناک تبریز،رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در نشست با معلمان عضو هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان تأکید کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان متعلق به همه فرهنگیان است و دولت باید بدهی خود به صندوق ذخیره را هرچه سریع‌تر پرداخت کند.

علیرضا منادی سفیدان در گفت‌وگو با  با اشاره به نشست عصر امروز(شنبه ۲۵ اردیبهشت) کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با معلمان اعضای هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه نمایندگان سه تشکل از معلمان در کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد.

 

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست، درخواستی مبنی بر خصوصی ماندن صندوق ذخیره فرهنگیان مطرح شد که ایرادات حقوقی به آن وارد است.

 

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس ضمن تاکید بر تعلق داشتن همه اموال صندوق ذخیره فرهنگیان به تمامی 800 هزار معلم عضو صندوق، عنوان کرد: در عین حال کمیسیون آموزش براساس قانون خواستار افزایش نظارت‌ها بر صندوق ذخیره فرهنگیان بوده و در نظر داریم که با تغییر اساسنامه، نظارت‌ها بر صندوق را افزایش دهیم.

 

نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس

 

 

وی ادامه داد: بر همین مبنا کمیسیون آموزش در نظر دارد نشستی مشترک به همراه رئیس مجلس و وزیر آموزش و پرورش برای رسیدگی به مسائل و مباحث صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار کند تا صندوق روی ریل خود قرار گیرد.

 

دولت باید بدهی خود به صندوق ذخیره را هرچه سریع‌تر پرداخت کند

 

منادی سفیدان با تاکید بر ضرورت پرداخت سهم دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان افزود: دولت باید هر چه سریعتر مبلغ 2700 میلیارد بدهی خود به صندوق ذخیره را پرداخت کند تا فرهنگیان از حق خود منتفع شوند.

 

دارایی‌های صندوق باید به بورس وارد شود یا تبدیل به سرمایه‌های منقول شود

 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر رعایت حقوق مالکانه فرهنگیان در صندوق ذخیره عنوان کرد: با تبدیل دارایی‌های صندوق به سرمایه‌‎های منقول و ورود اموال صندوق به بورس این مسئله محقق خواهد شد و مجلس قطعاً این مهم را پیگیری خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: اگر صندوق روی ریل خود قرار گیرد، مادامی که یک فرهنگی بازنشسته می شود، می بایست مبالغی بیشتر از آنچه که در حال حاضر به یک بازنشسته فرهنگی اختصاص می یابد، دریافت کند و همچنین پس از دوران بازنشستگی نیز نیروی فرهنگی باید از صندوق حقوق بازنشستگی دریافت کند.

 

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، صندوق ذخیره فرهنگی را متعلق به 800 هزار معلم و نه تعدادی خاص دانست و بر حفظ حقوق تک تک سهامداران صندوق ذخیره فرهنگیان از طریق مجلس تاکید کرد./

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :