شهرام کرمی خبر داد:
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه گفت: ١۵٠٠ زندانی در کرمانشاه از مرخصی ویژه وضعیت قرمز کرونایی و ماه مبارک رمضان استفاده کردند.
کد خبر: ۹۶۴۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه شهرام کرمی اظهار کرد: حدود ١۵٠٠ زندانی در کرمانشاه مرخصی ویژه وضعیت قرمز کرونایی و ماه مبارک رمضان را در مورد استفاده قرار دادند، اگر چه تعداد زندانیان ما از ظرفیت اسمی زندان‌ها بیشتر است.

وی با بیان اینکه در مقایسه با سنوات گذشته و با توجه به افزایش ورودی پرونده‌ها و جرم تعداد زندانیان تقریبا افزایشی نداشته است، افزود: این امر یک موفقیت محسوب می‌شود. به علاوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌های در کرمانشاه به شدت مورد توجه قرار می‌گیرد و همچنین زندانیانی که تازه ورود می‌کنند قرنطینه می‌شوند.

وی افزود: تا کنون جمعا حدود ٢٠ تا ٣٠ نفر از زندانیان کرمانشاه به بیماری کرونا مبتلا شده اند که از زندانیان تازه وارد به حساب می‌آمدند و قبل از ورود به زندان قرنطینه شده و پس از بهبودی وارد زندان شده اند. همچنین هیچ گونه مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا هم در زندان‌های استان ثبت نشده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: میزان تردد زندانیان به شعب دادسرا هم به منظور جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کاهش یافته و با توجه به اینکه دادرسی الکترونیکی در تمام استان راه اندازی شده، بنابراین در همه شعبات قضات می‌توانند به صورت مستقیم و به روش الکترونیک با زندان‌ها ارتباط برقرار کنند و از زندانی مورد نظر سوالات خود را بپرسند او نیز دفاع خود را بیان کند.

کرمی تاکید کرد: این مسئله در راستای حفظ سلامت بیشتر زندانیان و کاهش تردد آن‌ها به زندان‌ها صورت گرفته که اقدام موفقیت آمیزی محسوب می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار