مجری طرح راه آهن غرب کشور با اشاره به پیشرفت ۸۰ درصدی زیرسازی مسیر راه آهن کرمانشاه-اسلام آبادغرب، گفت: اگر ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به پروژه تزریق شود، قطار به اسلام آبادغرب می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۴۲۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،مسعود فرامرزیان، با اشاره به غیرفعال بودن پروژه راه آهن غرب کشور به دلیل اتمام قرارداد این پروژه با قرارگاه خاتم(ص)، گفت: در حال حاضر قرارداد جدید به شورای عالی فنی ارسال شده که با تصویب در این شورا، کار پروژه از سر گرفته می شود.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به اتمام مدت زمان قرارداد فعالیتی که باید در پروژه انجام نمی شود و نمی توان گفت فعال است، اما با انعقاد قرارداد جدید به زودی کار از سر گرفته خواهد شد.

فرامرزیان با اشاره به مسیر 263 کیلومتری راه آهن حدفاصل کرمانشاه تا مرز خسروی، گفت: در حال حاضر زیرسازی 140 کیلومتر از این مسیر انجام شده است.

وی به فاصله 110 کیلومتری کرمانشاه-اسلام آبادغرب هم اشاره کرد وافزود: حدود 80 درصد از عملیات زیرسازی این مسیر نیز انجام شده است.

فرامرزیان گفت: در حال حاضر برای پیشروی مناسب پروژه نیازمند تامین اعتبارات هستیم که امسال 120 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده شده است.

مجری طرح راه آهن غرب کشور خاطرنشان کرد: اختصاص این اعتبارات در حالی است که طبق برآورد اعتباری صورت گرفته در سال 1396 برای تکمیل پروژه تا اسلام آبادغرب 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز بود که با توجه به تورم و افزایش قیمت‌ها عملا این میزان اعتبار به حدود پنج تا شش برابر افزایش یافته و در حال حاضر حدود سه تا چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه راه آهن تا اسلام آبادغرب مورد نیاز است.

وی افزود: با این وجود باز هم اگر حدود 1300 میلیارد تومان اعتبار تامین شود، می توانیم پروژه را تا اسلام آبادغرب برسانیم و 90 درصد پروژه را انجام داده و 10 درصد کارها مانند انجام برخی کارهای عمرانی همچون تکمیل ایستگاه، علائم، ساخت و اصلاح برخی تقاطع ها را به فازهای بعدی موکل کنیم.

مجری طرح راه آهن غرب کشور اظهار کرد: چنانچه اعتبار مورد نیاز مطابق درخواست ما به پروژه تزریق شود، حدود دو سال دیگر قطار به اسلام آبادغرب رسیده و در فاز بعدی ظرف سه تا چهار سال این پروژه به مرز خسروی خواهد رسید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار