معاون توسعه، مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: بیمارستان فردیس تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۹۶۴۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲ 16 May 2021

به گزارش «تابناک البرز» مهران لک در مورد ساخت بیمارستان فردیس گفت: این بیمارستان سال ۹۵ در سفر ریاست جمهوری به البرز تصویب و کلنگ زنی آن انجام شد و میزان پیشرفت پروژه از سال ۹۵ تا سال ۹۹ حدود ۵۰ درصد و در سال ۹۹ با پیشرفت جهشی که در پروژه حاصل شد حدود ۸۰ درصد آن تکمیل شد.

وی افزود: این بیمارستان با ۴ طبقه و یک طبقه زیر زمین که مساحت ابنیه آن ۲۱ هزار متر مربع می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: این بیمارستان به صورت جنرال خواهد بود و شامل تمام بخش‌های کودکان، زنان، جراحی،ICU ، NICU CCU می‌باشد.

معاون توسعه دانشگاه تصریح کرد: این بیمارستان در ابتدا ۱۶۰ تخت خوابی تصویب شده بود اما با تلاش‌های استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت به ۲۶۰ تخت خواب افزایش یافت تا بتواند پاسخگوی جمعیت ۷۰۰ هزار نفری شهرستان فردیس باشد.

لک در خصوص اعتبارات پروژه گفت: کل اعتبار پروژه ۱۶۷ میلیارد برآورد شده بود که ۱۰۰ میلیارد آن در سال ۹۹ تخصیص پیدا کرد و قسمت بیشتر آن از صندوق توسعه ملی بود و مابقی اعتبارات از سوی وزارت بهداشت و درمان و مقداری هم از محل‌های دیگر تأمین شد.

وی ضمن تشکر از پیگیری‌های استاندار البرز، همکاری‌های بی دریغ وزارت بهداشت و تلاش‌های شبانه روزی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تمام قسمت‌های پیشرفت پروژه را زیر نظر داریم و سعی می‌کنیم همه چیز را طبق استانداردها جلو ببریم. همکاران ما کار پروژه را حتی در ماه رمضان لحظه‌ای متوقف نکردند و پروژه به صورت ۲۴ ساعته در حال پیشرفت می‌باشد.

لک عنوان کرد: کل عرصه بیمارستان یک هکتار و نیم است که با توجه به میزان افزایش تخت‌ها نیاز است تا عرصه بیمارستان به ۲/۷ هکتار افزایش پیدا کند. لازمه این کار همکاری تمام بخش‌های استان اعم از شهرداری، فرمانداری و استانداری و … است. با توجه به همکاری‌های بسیار خوب فرمانداری فردیس امیدواریم این مهم نیز انجام شود و عرصه بیمارستان به میزان لازم افزایش پیدا کند تا بتوانیم ساختمان‌های جانبی آن را نیز ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار