معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به تصمیم ستاد کرونا مبنی بر برگزاری امتحانات دانش‌آموزان پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت حضوری، مسوولان مدارس براساس پروتکل های بهداشتی باید قبل و بعد از هر امتحان نسبت به گندزدایی محل آزمون اقدام کنند.
کد خبر: ۹۶۴۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 16 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «ابراهیم شکیبا» روز یکشنبه به ایرنا افزود: استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک سه لایه برای دانش آموزان و تمام عوامل اجرایی مدرسه الزامی است و باید خانواده‌ها از قبل در جریان این موضوع قرار گیرند.

وی با بیان اینکه از بزرگترین فضاهای موجود برای انتخاب مرکز آزمون و حضور دانش آموزان استفاده شود، گفت: صابون مایع و محلول ضدعفونی دست به مقدار کافی و متناسب تامین شود و فاصله گذاری مناسب بین دانش آموزان (۲ متر) باید رعایت گردد.

وی همچنین گفت: قبل و بعد از هر آزمون از تجمع دانش آموزان و همراهان آنها جلوگیری شود و تماس افراد با یکدیگر مانند روبوسی و دست دادن اکیدا ممنوع است.

شکیبا با اعلام اینکه با روشن کردن وسایل تهویه و نیز باز گذاشتن پنجره ها تهویه مناسب هوا در محل برگزاری امتحان برقرار شود، افزود: دانش آموزان از بردن وسایل اضافی مانند تلفن و کیف خودداری کنند.

وی تاکید کرد: اگر دانش آموزی مبتلا به بیماری زمینه ای باشد یا دارای علایم مشکوک به کرونا باشد، آزمون باید در اتاق جداگانه و به صورت انفرادی انجام شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همچنین گفت: کارکنان، مراقبان و افراد حاضر در جلسه آزمون نباید از گروه های پرخطر (مادران باردار و افراد دارای بیماری زمینه ای) باشند.

شکیبا در پایان افزود: توزیع هر گونه خوراکی در محل آزمون ممنوع است، افراد حاضر در جلسه (کارکنان و دانش آموزان) برای آشامیدن آب باید از بطری آب شخصی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز رنگ‌بندی جدید استان‌های کشور را اعلام کرد که براساس آن ۱۰ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت نارنجی و چهار شهرستان در وضعیت زرد قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار