فرزین معتمدی در گفتگو با تابناک:
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: اعضا داوطلب هلال احمر در مواقع بروز حوادث در هر شرایطی خود را به جمعیت ملحق کرده و در تیم‌های تخصصی شامل تیم‌های حمایت روانی یا تیم‌های امداد و نجات ارائه خدمت می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 16 May 2021

فرزین معتمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مراکز جمعیت هلال احمر در تمامی شهرستان‌های استان مستقر و در حال ارائه خدمت به مردم هستند در این مراکز واحد‌هایی تحت عنوان جوانان، امداد و نجات و داوطلبان مشغولِ فعالیت هستند که عضوگیریِ آن‌ها بین سنین ۵ تا ٣۵  انجام می‌شود و نیرو‌ها از ۳۹ سال به بالا در واحد‌های داوطلبان جذب می‌شوند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی در هلال احمر مستمر است، در دوره نخست امداد کمک‌های اولیه سپس دوره مهارت‌های پایه داوطلبی و پس از آن دوره‌های تخصصی از قبیل دوره امداد و نجات جاده، امداد و نجات کوهستان، امداد و نجات سیلاب و دوره‌های تخصصی بعدی شامل پشتیبانی و دوره‌های کار در ارتفاع و فضا‌های معلق اجرا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی هلال احمر کاملا رایگان هستند، خاطر نشان کرد: در همه شهرستان‌ها به جز اسلام آباد غرب و کرمانشاه که ۲ پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای دارند، بقیه شهرستان‌ها دارای یک پایگاه ثابت امداد و نجات جاده‌ای هستند.

وی گفت: در هر کدام از شعب جمعیت هلال احمر، امدادگر، نجاتگر و نیروی جوان داریم اگر چه به این دلیل که نیرو‌ها داوطلب هستند، نمی‌توان آمار دقیقی ارائه داد، اما تعداد آن‌ها بین ٢٠٠ نفر تا ١ هزار نفر متغیر است و در هر یک از شهرستان‌ها تعداد نیرو‌ها به بیش از ۵٠٠ نفر می‌رسد.

معتمدی با اشاره به اینکه تعداد داوطلبین در مواقع بروز حوادث به بیش از ١ هزار نفر هم می‌رسد، تصریح کرد: تمامی افرادی که دوره‌های هلال احمر را گذرانده و عضو این جمعیت هستند در مواقع بروز حوادث در هر شرایطی که باشند به جمعیت ملحق شده و در تیم‌های تخصصی خود از جمله تیم‌های حمایت روانی یا تیم‌های امداد و نجات ارائه خدمت می‌کنند.

وی اضافه کرد: در ایام شیوع ویروس کرونا اعضا در قالب تیم‌های غربالگری فعالیت میکردند و در شهرستان‌های مرزی نیز اقداماتی صورت گرفت، همچنین در شهرستان‌هایی مثل کرمانشاه، کنگاور، بیستون و... اعضا در گلوگاه‌ها و پلیس راه به صورت تیم‌های ۵ تا ۶ نفره تست‌های غربالگری و تب سنجی را انجام می‌دادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار