معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک از مجاز شدن انجام کلیه اعمال جراحی الکتیو ضروری در مراکز درمانی استان مرکزی به جز سانتر اصلی کرونا شهر اراک (بیمارستان امیرالمومنین) خبر داد.
کد خبر: ۹۶۴۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۷ 15 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود: با توجه به نیاز مردم کلیه اعمال جراحی الکتیو ضروری در کلیه مراکز درمانی استان به جز بیمارستان امیرالمومنین(ع) که سانتر اصلی کرونا بوده، مجاز می باشد.
وی یادآورشد: با توجه به روند نزولی بیماران کرونایی، امکان ارائه سایر خدمات درمانی برای بیماران غیر کرونایی وجود دارد، اما در تمامی مراکز استان باید اولویت تخت ها به بیماران کرونایی باشد و این اقدام باید در یک مسیر ایزوله تنفسی کاملاً جداگانه صورت گیرد.
وی تاکید کرد: از نیمه دوم فروردین ماه موج چهارم کرونا با سوش غالب، انگلیسی در استان ظاهر شد و با توجه به سرعت بسیار بالا به شکل کاملا عمودی افزایش تعداد مراجعین سرپایی و به دنبال آن افزایش مراجعین بستری به نحوی صورت گرفت که در همان هفته ابتدایی تمام ظرفیت بیمارستان امیرالمومنین(ع) تکمیل شد و به ناچار از ظرفیت های درمانی سایر مراکز همچون بیمارستان آیت الله خوانساری، امیرکبیر و حضرت ولی عصر(عج) استفاده شد.
وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعین کرونایی روند نزولی به خود گرفته است، تاکید کرد: متاسفانه همچنان آمار مراجعین بیماران کرونا بالاتر از دی و بهمن ماه سال گذشته است و با توجه به ناپایداری شرایط و وخیم بودن اوضاع بیماری در استان های جنوبی باید به دقت مواظب شرایط پایدار امروز باشیم.
دکتر صادقی اضافه کرد: با توجه به اینکه بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) سانتر اصلی تروما و جراحی استان بوده در طی دو سه روز آینده بخشی از ظرفیت این بیمارستان که به بیماران کووید اختصاص داده شده بود، به تدریج پاکسازی می‌شود و تنها در صورت ضرورت از تعدادی از تخت های ویژه این مرکز استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: هدف ما این است که حداکثر تا پایان ماه جاری، همین ظرفیت آی سی یو بیمارستان حضرت ولی عصر(عج)، نیز از بیماران کرونایی پاکسازی شود.
دکتر صادقی با اشاره به اینکه در پیک چهارم افزایش نیاز بیماران به خدمات ویژه بسیار بالاتر از موج های گذشته بود، گفت: در نظر داریم که با امکان مدیریت بیماری، بیمارستان آیت الله خوانساری و پس از آن بیمارستان امیرکبیر را از مدار ارائه خدمات به بیماران کرونایی خارج سازیم و صرفاً بیمارستان امیرالمومنین(ع) به عنوان سانتر کرونا باقی بماند، اما با توجه به نیاز بالا بیماران کرونایی به خدمات ویژه احتمالاً در یک ماه آینده همچنان ناچار باشیم از ظرفیت مگا آی سی یو بیمارستان آیت الله خوانساری استفاده کنیم.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهارداشت: شرایط امروز ما بسیار شکننده می‌باشد و نیاز است که با جدیت و حمیت مردم در رعایت نکات و موازین بهداشتی از رخ داد پیک دیگر بیماری کرونا جلوگیری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار