برد موشک‌های نیروهای مقاومت مردمی فلسطین به ۲۵۰ کیلومتر رسیده است و شاهد به کارگیری پهبادهای انتحاری در صحنه نبرد هستیم، این موارد نشان می‌دهد که دیگر در صحنه جنگ صهیونیست‌ها برتری تکنولوژیک تمام و کمال ندارند، به نظر می‌رسد نهایتاً صهیونیست‌ها همانند جنگ 22 روزه تسلیم اراده مردم فلسطین شوند.
کد خبر: ۹۶۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۱ 15 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،صهیونیست‌ها مجدد با برخوردهای خود موجب بروز یک تنش و درگیری شده‌اند. البته از همان ابتدای نیروهای مقاومت مردمی فلسطین نیز پاسخ‌های سنگینی با شلیک راکت‌ها و موشک‌ها متعدد به صهیونیست‌ها داده‌اند. با این حال و سران رژیم صهیونیستی مجدداً شروع به بمباران مراکز مسکونی در نوار غزه کرده‌اند اما نیروهای فلسطینی نیز برای اولین بار حیفا و تل آویو را در تیرس موشک‌های خود قرار داده‌اند و همین مسئله موجب تغییر موازنه این درگیری شده است.

برای بررسی بیشتر این جنگ و احتمالات پیش روی آن با دکتر علی شجاعی کارشناس مسائل منطقه به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

فارس: شروع درگیری‌های اخیر نیروهای مردمی با رژیم صهیونیستی به چه چیزی باز می‌گردد؟

شجاعی: کلیت موضوع مساله اشغالگری است که از سال ۱۹۴۸ آغاز شد و تاکنون ا ادامه دارد. رژیم آپارتاید صهیونیستی با اشغال سرزمین فلسطین آتس نفرت و خشمی را در این منطقه بوجود آورد که جز جنایت و خونریزی بر علیه ملت مظلوم فلسطین چیز دیگری نداشت. اما درگیری‌های جدید که منشاآن از روز قدس و ممانعت صهیونیست‌ها از اقامه نماز و حضور مسلمانان در مسجد الاقصی آغاز شد و رژیم تروریستی حاکم در تل آویو به هتک حرمت نسبت به مقدسات و مسلمین پرداخت واین موضوع با واکنش مردم مقاوم فلسطین روبه رو شد.

 

*برای اولین بار پس از سال ۱۹۴۸ تمام خاک فلسطین اشغالی در تیرس موشک‌های نیروهای مقاومت مردمی قرار گرفته است

فارس: احتمالا این درگیری‌ها تا چه زمانی به طول خواهید کشید؛ آیا بر شدت حملات افزوده خواهد شد یا خیر؟

شجاعی: سابقه نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی نشان داده که تاب و توان جنگ‌های طولانی مدت را ندارد، اما این بار معادله جنگ را مقاومت اسلامی مشخص خواهد کرد و جالب تر اینکه این صهیونیست‌ها هستند از این شرایط زیان بیشتری را متحمل می شوند. فشار موشکی مقاومت اسراییل را وادار به تسلیم خواهد کرد.

فارس: مهمترین تغییر در صحنه نبرد (به خصوص) شرایط رزمی نیروهای مردمی فلسطینی چیست؛ آیا کیفیت دفاع آن‌ها بهبود پیدا کرده است؛ چگونه؟

شجاعی:کیفیت دفاعی نیروهای رزمی دیگر از دوران استفاده سلاح های انفرادی در مقابل تانک و هواپیما و توپخانه به پایان رسیده است.
امروز با مجاهدت فرمانده شهید جبهه مقاومت اسلامی سردار حاج قاسم سلیمانی در بُعد تکنولوژیک و به خصوص موشکی،نیروهای مقاومت شرایط رویارویی را با ارتش رژیم صهیونیستی تغییر داده‌اند.کیفیت دفاعی مقاومت به موشک های رسیده است که تقریبا تمامی اراضی اشغالی در سیطره اصابت خود دارند.

 

*بُرد موشک‌های نیروهای مقاومت مردمی فلسطین به ۲۵۰ کیلومتر رسیده است

فارس: مهمترین اهدافی که در دسترس نیروهای مقاومت مردمی فلسطین قرار گفته کدام بوده؛ چقدر توانسته‌اند به آن‌ها آسیب بزنند؟

شجاعی: به دلیل افزایش برد موشکی مقاومت به بیش از ۲۵۰ کیلومتر تمامی فرودگاه‌ها، بنادر، مراکز نظامی و مراکز اقتصادی رژیم صهیونیستی در تیررس این موشک‌ها قرار گرفته است. در این مدت کوتاه حجم شلیک‌ها به مناطق مختلف نشان دهنده پیشرفت چشمگیر تسلیحاتی مقاومت فلسطین است. سطح بالایی از موفقیت در حملات نیروهای فلسطینی را شاهد بوده‌ایم.

فارس: احتمالا گام بعدی و هدف آتی نیروهای فلسطین چه خواهد بود؟

شجاعی: هر روز که از جنگ بگذرد، غافلگیری‌ها و نو آوری‌های جدیدی توسط گروه‌های مبارز فلسطینی رخ خواهد داد. هدف قرار دادن خودروهای نظامی اسراییل با موشک‌های ضد تانک و همچنین رونمایی از پهپادهای انتحاری برای انهدام تجهیزات صهیونیست‌ها نمونه‌هایی از این اقدامات بوده است. اما این قطعا پایان این درگیری ها نیست.

در واقع بندر توریستی ایلات و مراکز صنعتی حیفا و همچنین مراکز نفتی صهیونیست‌ها و فرودگاه‌ها بیش از پیش هدف قرار خواهند گرفت. امروز مبارزان فلسطینی هر نقطه‌ای از اسرائیل را که بخواهند می‌توانند مورد تهاجم قرار دهند.

فارس: صهیونیست‌ها چه برنامه‌ای دارند و چه کار خاصی کرده‌اند؟

شجاعی: صهیونیست‌ها بیشتر غافلگیر شده‌اند تا اقدامی کنند. کودک کشی و زدن مراکز غیر نظامی و بمباران‌های متعدد مناطق مختلف غزه برنامه‌های آنان بوده است. دیر یا زود به میانجیگری روی خواهند آورد. اسراییل تاب این جنگ را ندارد.

 

*صهیونیست‌ها مجدد به خانه‌های مسکونی و کودکان حمله کرده‌اند

فارس: بنابر اطلاعات موجود سطح درگیرها علاوه بر نواز غزه، وارد کرانه باختری نیز شده است؛ چقدر این اخبار دقیق است؟

شجاعی: درگیری های از کرانه باختری آغاز شد و نا امنی جبهه داخلی صهیونیست‌ها و همچنین حضور فعال مردم کرانه باختری و علی الخصوص شیخ جراح را دیدیم. صهیونیست‌ها سر در گم این درگیری در دو جبهه ماندند و نگران مسلح شدن کرانه باختری هستند.

فارس: تنش‌های سیاسی-اجتماعی داخل سرزمین‌های اشغالی چطور است؛ گویا درگیری‌های صهیونیست‌ها هم افزایش پیدا کرده و خود سران این رژیم نگران این مسئله هستند؟

شجاعی: التهاب سیاسی و جناحی در اسراییل به نقاط قابل توجهی رسیده است. آنها چندین انتخابات برگزار کردند که منتج به انتخاب نخست وزیر نشد و اختلاف جریانات سیاسی و حتی فیمابین نخست وزیر-وزیر دفاع هم از نکات این شکاف سیاسی در تل آویو است.

فارس: در آخر این‌که شرایط منطقه چگونه است؛ آیا شرایط برای حمایت از اقدامات مبارزان فلسطینی وجود دارد؟

شجاعی: شرایط منطقه‌ای پس از این درگیری‌ها متفاوت تر از گذشته خواهد بود. اسراییل دیگر در هیچ جنگی پیروز نخواهد شد و بازی سیاسی را هم خواهد باخت. آنها در محاصره چندین کشور جبهه مقاومت گرفتار شده‌اند. این جنگ نیز نشان داد که دیگر در سطح تکنولوژیک هم برتری خود را از دست داده‌اند و در هر صورت نمی توانند با این حرکت قدرتمندی که به رهبری جمهوری اسلامی بوجود آمد مقابله کنند. حمایت از مقاومت اسلامی ابعاد بیشتری پیدا کرده است و در سطوح مختلف این پشتیبانی و حمایت ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار