نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: علاوه بر اینکه شرکت در انتخابات واجب است، انتخاب فرد اصلح به عنوان رئیس جمهور نیز یک اصل اساسی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۹۶۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۲ 14 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک افزود: رئیس جمهور براساس قانون اساسی دومین شخصیت ملی است و باید نسبت به تمام مسائل داخلی و بین‌المللی اشراف کامل داشته باشد.
وی یادآورشد:مردم ولایتمدار ایران اسلامی و این استان با حضور پر شور در انتخابات ۲۸ خرداد ماه جاری دین خود را به نظام اسلامی ادا می کنند و عشق و ارادت خود به نظام اسلامی را به منصه ظهور می‌گذارند.
وی با بیان اینکه مردم بار دیگر به دنیا نشان می‌دهند که برای آرمان‌های نظام و پیشرفت کشور حساسند و از دستاوردهای آن با جان و دل حفاظت می‌کنند گفت: حضور پرشور مردم در این انتخابات بیانگر بلوغ سیاسی و اجتماعی ملت است.
امام جمعه اراک ادامه داد: پیام مردم به دنیا در این انتخابات این است که روی مواضع اصولی خود ایستاده و جواب هر تهدید سیاسی و روانی را با مقاومت خواهیم داد.
وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه وقت‌شناس و دشمن‌شناس بوده‌اند و نمونه آن همین انتخابات پرشور است افزود: بدخواهان به نظام مقدس اسلامی نمی‌توانند احساس ملت ایران را درک کنند چرا که افکار سیاسی این ملت آمیخته با اصول و مبانی دینی و معنویات است و شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی خود می‌دانند.
آیت الله دری نجف آبادی اظهارداشت: بر اساس قانون اساسی رئیس‌جمهور باید مدیر، مدبر، باتقوا، آگاه نسبت به مسایل داخلی و بین‌المللی و حافظ منافع، مصالح، امنیت، عزت و اقتدار ملی باشد و در هر شرایطی بتواند پرچم مقدس جمهوری اسلامی را درجهان به اهتزار درآورد.
وی یادآورشد: کسانی که امروز برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده‌ و تهدید کرده‌اند که اگر صلاحیت آنان تایید نشود انتخابات را تحریم می‌کنند و قانون را قبول ندارند، بدانند که در سال ۸۸ براساس همین قانون انتخاب شدند و از حمایت مردم برخوردار شدند، بنابراین به جای تشویش اذهان عمومی پاسخگوی عملکرد خود باشند.
وی گفت: قدس مسئله نخست جهان اسلام است، در طول ۷۰ سال گذشته اسرائیل غاصب با پشتیبانی آمریکای جنایتکار، آل سعود و دیگر کشورهای خود فروخته منطقه سعی در نابودی مردم فلسطین داشتند اما به فضل الهی نتیجه توطئه‌های آنان وحدت و انسجام ملت فلسطین است.
وی افزود: در سال‌های گذشته مردم فلسطین برای دفاع خود از چوب و سنگ استفاده می‌کردند اما هم اینک آنها به تکنولوژی ساخت موشک‌های دوربرد و نقطه‌زن دست یافته‌اند و با اقتدار از مصالح خود دفاع می‌کنند و مردم تمام نقاط دنیا از آنان حمایت می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار