مسعود مردانی در گفتگو با تابناک:
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از مشاهده ٣٠ مورد ابتلا به بیماری کرونا آفریقایی در ایران خبر داد و گفت: کرونا آفریقایی جهشی جدید از ویروس کرونا است که سرعت شیوع بسیار بالایی دارد.
کد خبر: ۹۶۳۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 14 May 2021

 

مسعود مردانی در خصوص ویژگی های بیماری کرونا آفریقایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: یکی از جهش های کروموزومی که اخیرا در ایران شیوع پیدا کرده، کرونا آفریقایی است.

 

وی افزود: این نوع از ویروس کرونا نسبت به کرونا بریتانیایی سرعت پذیری بیشتری دارد، هم اکنون مواردی از آن در غرب ایران گزارش شده و بیش از ٣٠ مورد از ابتلا به کرونا آفریقایی در ایران وجود دارد.

 

فوق تخصص بیماری های عفونی و مدیر گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: تنها مشکل موجود این است که امکان دارد برخی از انواع واکسن ها نسبت به کرونا آفریقایی محافظت کافی برای مردم ایجاد نکنند.

 

وی با بیان اینکه مشخص شده واکسن آسترازینکا نسبت به این ویروس پوشش صد در صدی ایجاد نمی کند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه موارد بیماری در حد بالایی نیست از این رو جای نگرانی نیست، اگر چه در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و مسافرت های مکرر احتمال همه گیری کرونا آفریقایی وجود دارد.

 

مردانی تاکید کرد: راه پیشگیری از کرونا آفریقایی مانند کرونا معمولی است، شستشوی مکرر دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و در عین حال عدم حضور در تجمعات و پرهیز از سفرهای غیر ضروری به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک می کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار