آمار‌ها و رفتار‌های متفاوت بیماری کرونا در استان سمنان از یک‌سو امیدواری به مهار این بیماری و از سوی دیگر بیم از سرکشی آن در بین شهروندان و مسئولان را موجب شده است.
کد خبر: ۹۶۳۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 13 May 2021

بیم‌ها و امیدها برای مهار ویروس منحوس در استان سمنان؛ لطفاً مسافرت نروید

 

به گزارش تابناک سمنان شهروندان با رعایت اصول بهداشتی در خانه و اماکن عمومی و مسئولان با جدیت در نظارت‌ها و اعمال ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در تلاش برای به حداقل رساندن میزان انتشار این ویروس مرموز در استان سمنان هستند که این تلاش‌ها امیدها را برای مهار ویروس کرونا در استان زنده کرده است.

اما از سویی دیگر جدی نگرفتن سرایت ویروس کرونا از سوی برخی از شهروندان از موضوعات نگران‌کننده‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد تا این بی‌توجهی‌ها منجر به گسترش شیوع کرونا و تغییر وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های مختلف استان سمنان نشود.

شناسایی 48 مورد جدید مبتلا به کرونا در سمنان

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: در 48 ساعت گذشته 48 مورد مثبت ابتلا به کرونا در مجموعه تحت مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان شناسایی شدند.

وی افزود: روند واکسیناسیون گروه‌های پرخطر ادامه دارد و 75 درصد واکسن‌های تحویلی در علوم پزشکی سمنان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان اظهار داشت: روند نزولی شیوع ویروس کرونا نباید منجر به عادی انگاری در جامعه نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شود.

دانایی بیان کرد: در حال حاضر پنج شهرستان سمنان، شاهرود، گرمسار، مهدی‌شهر و دامغان به لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های میامی، آرادان و سرخه در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و این بدین معناست که همچنان خطر تشدید این ویروس وجود دارد.

وی گفت: هرگونه بی‌توجهی نسبت به پروتکل‌های بهداشتی و یا رفتن به مسافرت و دورهمی های خانوادگی خطری جدی برای افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان سمنان محسوب می‌شود؛ بنابراین همه مردم باید نسبت به مصوبات و دستورالعمل‌های بهداشتی تمکین کنند و عمل به آن‌ها را با جدیت دنبال کنند.

به گفته کارشناسان، بیماری کرونا در استان سمنان در وضعیتی قرار گرفته که با کمی توجه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی شهروندان می‌توان براحتی بر آن غلبه کرده و وضعیت نارنجی و زرد شهرستان‌های مختلف این استان را به سوی رنگ‌های کم خطر کرونایی تغییر داد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار