عزیزالله عباسپور در گفتگو با تابناک:
مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه گفت: موتور ریسک نوعی روش حسابرسی مبتنی بر ریسک در نظام های نوین مالیاتی است که در جهت هوشمند سازی نظام مالیاتی حرکت می کند.
کد خبر: ۹۶۳۶۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 13 May 2021

عزیزالله عباسپور در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: افرادی که مالیات خود را در سال های گذشته پرداخت نکرده اند به عنوان بدهکار مالیاتی شناخته می شوند، طبق بخشنامه صادر شده در سال ۹۸ و همچنین اظهار نامه ای که داده شد، مالیات بسیاری از افراد مقطوع بوده است.

وی افزود: مالیات ها بر اساس چند معیار اخذ می شوند؛ هر ساله سازمان مالیاتی با اتاق اصناف کشور توافق نامه ای را امضا می کنند و با ثابت ماندن و یا افزوده شدن درصدی بر مالیات به گونه ای عادلانه به توافق می رسند و به این ترتیب مالیات از مردم گرفته می شود، مالیات مقطوعه سال ۹۸ مشخص شده است اما افرادی وجود دارند که اظهار نامه نداده اند و یا جزو این توافق نیستند که مالیات چنین افرادی را بر اساس اسناد و مدارک و این که قبلا علی الراس بوده اند و یا ممکن است مودی دفاتری داشته باشد برآورد و از او مطالبه می شود که فرد در صورت اعتراض می تواند اعتراض کند و در صورت قبول شرایط، مالیات خود را پرداخت می کند.

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمانشاه تصریح کرد: از سال ۹۴ و ۹۵ به بعد با اصلاح قانون مالیات ها، بحث علی الراس را حذف کردند و هم اکنون به علت سیستمی بودن کار، مالیات ها داده محور و بر اساس موتور ریسکی است که سازمان مالیاتی طبق اطلاعات، مودیان پر ریسک را شناسایی کرده و بر اساس این اطلاعات که داخل سامانه ها وجود دارد برای افراد مالیات تعیین می شود.

وی خاطر نشان کرد: برای مودیانی که مالیات خود را پرداخت نکرده اند ناچارا برگه قطعی صادر می شود و در صورت عدم پرداخت مالیات قطعی، قانونا پس از ده روز برگه قطعی به اداره وصول و اجرا فرستاده می شود و یک ماه پس از صادر شدن برگه اجرایی در صورت عدم پرداخت مجدد مودی، ادارات مکلف اند طبق قانون عملیات اجرایی را انجام دهند و با فرد برخورد های لازم صورت گیرد.

عباسپور تاکید کرد: مطالبه مالیات از افراد کاملا طبق چهار چوب های قانونی است و خارج از این هیچ گونه اقدامی صورت نمی گیرد، افرادی نیز که واقعا مشکل مالی دارند و توانایی پرداخت مالیات را ندارند در صورت مراجعه به اداره مالیات و ثبت درخواست، وضعیت را بررسی و قطعا به فرد کمک خواهیم کرد.

وی در پایان بیان کرد: کل درآمد سال گذشته اداره مالیات استان از محل مشاغل ( مانند کسبه، مغازه ها، طلافروشی ها و چنین مشاغلی) کمتر از ۱۰ درصد بوده است که با توجه به این موضوع و شرایط اقتصادی پیش آمده از بیماری کرونا مایل به وارد آمدن فشار مالی بر مردم نیستیم و در صورت بروز مشکل اقتصادی برای افراد و مراجعه به ما یقینا به آن ها کمک خواهیم کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار