رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: در پیک چهارم این بیماری بالغ بر ۷۹ پرستار به این بیماری مبتلا شدند که همچنان ۸ نفر در دوران قرنطینه به سر می برند.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸ 12 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، صدیقه خلیلی افزود:روز جهانی پرستار هر سال در روز ۱۲ ماه مه به منظور قدردانی از پرستاران در اقصی نقاط جهان گرامی داشته می‌شود.
وی یادآورشد: به این خاطر که زادروز فلورانس نایتینگل پرستار انگلیسی و بنیانگذار حرفه پرستاری مدرن در ۱۲ مه است، این روز به ‌عنوان روز پرستار انتخاب شده ‌است چرا که زحمات و خستگی های طاقت فرسا گروه پرستاری بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی تاکید کرد: این روز برای یادآوری نقش اساسی و حیاتی پرستاران در تامین سلامت جامعه و تجلیل و قدردانی جهان از پرستاران است، شورای بین الملل پرستاران نیز با تاکید بر نقش حیاتی پرستاران و ماماها در سلامت جهانی، سال ۲۰۲۱ را با شعار پرستاران صدایی برای هدایت و رهبری و چشم اندازی برای آینده مراقبت سلامت خواستار سرمایه گذاری بیشتری در مراقبت های پرستاری شده است.
خلیلی اضافه کرد: پرستاران در ادوار مختلف همواره در خط مقدم مقابله با همه‌گیری‌های تهدیدکنندۀ سلامت جهانی بوده‌اند و امروزه نیز با ارائه مراقبت دلسوزانه و متعهدانه در خط اول مقابله با COVID-19 قرار دارند.
رییس اداره پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: مقابله با کرونا، تصویری جهانی و تمام عیار از کار پرستاران و مشارکت آنها در بهبود سلامت و رفاه مردم به نمایش گذاشت، تصویری که در هیچ زمان دیگری اینگونه نمایان نشده بود و بدیهی است که بدون وجود پرستاران، جهان در برابر همه گیری کووید ۱۹ دست خالی بود.
وی اضافه کرد: از تمامی گروه ها، سازمان ها و نهادهایی که گروه پرستاری را در این بحران طاقت فرسا یاری رساندند، صمیمانه سپاسگزارم.
وی با اشاره به اینکه پرستاران مهمترین بازوهای عملیاتی صف در نظام سلامت هستند، گفت: سفیدپوشان در این بحران بیش از یک سال تحت فشارهای سنگین روحی، روانی و جسمی قرار گرفته اند و دانشگاه تمام توان خود را بکار می‌گیرد تا گوشه ای از زحمات این قشر را جبران کند.
خلیلی با اشاره به به گرم شدن هوا و شرایط سخت خدمت رسانی در این لباس های سنگین و با توجه به ادامه دار بودن پیک چهارم ازشهروندان درخواست می شود همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار