معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نگرانی فعلی از تعطیلات عید فطر و دید و بازدیدها و افزایش رفت و آمدهای آن است.
کد خبر: ۹۶۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵ 12 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر بهمن صادقی سده افزود : اگر این اتفاق بیفتند ممکن است مانند پیک های قبلی این پیک نیز طولانی شود که امیدواریم با همکاری مردم این اتفاق نیفتد.
وی تاکید کرد: در پیک چهارم کرونا تعداد موارد بستری نسبت به پیک سوم دو برابر شد، با اینکه موارد سرپایی نیز افزایش یافت و به علت ملاحظات خانوادگی تمایلی به بستری شدن نداشتند و در خانه تحت مراقبت قرار گرفتند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک در ادامه از کاهش نسبی و روند نزولی کرونا در کشور و استان خبر داد و نسبت به افزایش مبتلایان در تعطیلات عید فطر ابراز نگرانی کرد.
وی یادآور شد: تفاوت پیک چهارم کرونا با پیک های قبلی در این است که زودتر به نقطه اوج رسیدیم در پیک های قبلی بعد از دو ماه به بیشترین میزان ابتلا و قله پیک می رسیدیم، اما در پیک چهارم بعد از ۲۳ روز به اوج موارد ابتلا در سطح کشور رسیدیم.
دکتر صادقی تاکید کرد: اکنون با شیب ملایم کاهشی کرونا مواجه هستیم، اما تراکم بیماران و تعداد مبتلایان در شهرستان های با جمعیت بیشتر، بالاتر است و روند کاهشی نیز کندتر است.
این در حالی است که رئیس و معاونین دانشگاه علوم پزشکی اراک بارها از شروع موج پنجم در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی خبر داده می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار