سخنگوی ستاد ملی مقاله با کرونا :
بنا به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تردد بین همه استانها با خودروی شخصی از ساعت 12 ظهر 21 اردیبهشت تا ساعت 12 ظهر 25 اردیبهشت ممنوع است. سخنگوی این ستاد تاکید کرد که سفر از طریق هوایی و ریلی ممنوع نیست. علیرضا رئیسی همچنین گفت که جریمه تردد در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی 500 هزار تومان است. برای شهرهای زرد که قبلا جریمه نداشتند، مصوب شد در این تعطیلات 500 هزار تومان جریمه درنظر گرفته شود. بنابراین تردد بین همه شهرها ممنوع است و اگر تخلفی صورت گیرد مشمول جریمه می شود.
کد خبر: ۹۶۳۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳ 12 May 2021

با توجه به شناسایی ویروس های جهش یافته در مناطق مختلفی از کشور، نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بر این است که منع تردد یکی از مهمترین مؤلفه ها برای کنترل ویروس های جهش یافته در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید کرد که با توجه به اتصال شبکه های حمل و نقل ریلی و هوایی به برنامه «ماسک»، هیچ بیمار کرونایی نمی تواند با وسایل حمل ونقل عمومی سفر برود، چون بلیتی به او فروخته نخواهد شد و اگر مسافری قرنطینه خود را بشکند، برای او پیامک هشدار ارسال می شود.

این درحالی است که معاون وزارت بهداشت در هفته های گذشته از سفر و تردد 51 هزار مبتلا به کرونا خبر داده بود. اما وزیر راه در این باره گفت براساس ردیابی های صورت گرفته مسافران کرونایی عمدتا از شهرشان خارج نشده و غالبا سفرهای درون شهری داشته اند.

حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت که با وجود تصمیم ستاد ملی کرونا، اما هیچ نامه و بخشنامه ای در ارتباط با ممنوعیت سفر با تور به آژانس های مسافرتی ابلاغ نشده است. بنابراین اجرای تور از طریق دفاتر رسمی فعلا مشمول ممنوعیت نمی شود.

با این حال، در تعطیلات گذشته که دستوری درباره ممنوعیت اجرای تور از مبدأ ابلاغ نشده بود، اما در برخی شهرها مانع اجرای تور شدند و اتوبوس بعضی گردشگران نیز از مسیر بازگردانده شد.

مراکز اقامتی نیز با توجه به اینکه در گروه شغلی یک دسته بندی شده اند، منعی برای فعالیت به ویژه در تعطیلات پیش رو نباید داشته باشند. جمشید حمزه زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: در تعطیلات عید فطر، هتل ها و مراکز اقامتی رسمی باز هستند و ممنوعیتی شامل فعالیت آنها نمی شود و پذیرش مسافر ادامه دارد. او اضافه کرد که درحال حاضر، در هیچ شهری با دستور استانی یا ستاد کرونا هتلی بسته نشده است، مگر اینکه تعطیلی خودخواسته باشد.

حمیرا داودی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار