سرپرست جهاد کشاورزی دامغان گفت: سیلاب هفته گذشته در روستاهای جنوبی شهرستان به زیرساخت های کشاورزی ۱۲ میلیارد و ۳۱ میلیون ریال خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۶۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۷ 11 May 2021

سیل به کشاورزی سرکویر دامغان ۱۲ میلیارد ریال خسارت زد

 

به گزارش تابناک سمنان علی‌اصغر امامیون  افزود: وقوع سیلاب در ۱۵ اردیبهشت به زیرساخت های کشاورزی، باغ ها و قنات‌های روستاهای حسینان، معلمان و سِیَنگ خسارت وارد کرد.

وی ادامه داد: در پی بارندگی های اخیر و جاری شدن سیل در منطقه سرکویر شهرستان دامغان، تیم کارشناسی از مناطق سیل زده بازدید کردند که علاوه بر آن در پنج مرکز جهاد کشاورزی، کارگروه های فنی تشکیل و در این راستا به بررسی میزان خسارت احتمالی پرداختند. 

امامیون اضافه کرد: سیل در مناطق جنوبی ذخایر آبی زیرزمینی را افزایش داد اما خسارت مالی بسیاری به کشاورزان منطقه قهاب رستاق تحمیل کرد. 

وی خاطرنشان کرد: در جریان سیلاب اخیر ۱۳ هکتار از اراضی زراعی، ۵ هکتار از اراضی باغی و ۵ رشته قنات در روستاهای حسینان، سینگ، معلمان، رشم (تلخوی) و بندیخاب (تأمین کننده آب شرب روستاهای حسینان و معلمان) دچار خسارت شد. 

امامیون تصریح کرد: خسارت وارده به قنات‌ها براساس گزارش کارشناسان، ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و خسارت وارد شده به اراضی باغی و زراعی سرکویر، یک میلیارد و ۳۳۱ میلیون ریال گزارش شد. 

وی از وارد شدن خسارت به ۱۶ بهره‌بردار گندم و ۱۲ بهره‌بردار جو در سیلاب اخیر اشاره کرد و افزود: خسارت وارد شده به ۹ هکتار اراضی گندم به ارزش ۳۳۸ میلیون ریال و ۴ هکتار اراضی جو به میزان ۱۱۳ میلیون ریال بود. 

امامیون بیان کرد: همچنین در این راستا به یک هکتار باغ پسته به ارزش ۲۴۰ میلیون ریال و ۶ هکتار باغ خرما به میزان ۶۴۰ میلیون ریال خسارت وارد شد. 

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: کشاورزی از مشاغل پر زحمت به شماره می‌رود که در آن کشاورزان سالانه ممکن است نه تنها سودی عایدشان نشود بلکه دچار خسارت شوند که در این زمینه انجام بیمه و پشتیبانی‌های جهاد کشاورزی لازمه جبران خسارت‌ها است. 

عصر سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه نیز در پی وقوع سیلاب در سه روستای معلمان، حسینیان و سِیَنگ، به بیش از ۵۰ واحد مسکونی روستایی، کلیه تاسیسات زیربنایی، راه‌های دسترسی و ابنیه فنی، اراضی کشاورزی و دام و طیور خسارت فراوان وارد شده است. 

سیلاب اردیبهشت به بخش‌هایی از میامی، دامغان وگرمسار خسارت وارد کرد. 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار