مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: تنها ۳۸ درصد نیاز سال آبی استان در پی بارندگی‌ها از ابتدای مهر گذشته تا اوایل اردیبهشت امسال تامین شد که این میزان مناسب نیست.
کد خبر: ۹۶۳۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶ 11 May 2021

بارش‌های هشت ماه گذشته تنها ۳۸ درصد نیاز آبی استان سمنان را تامین کرد

 

به گزارش تابناک سمنان ایرج مصطفوی ابراز داشت: بارندگی‌ها در روزهای باقیمانده از فصل بهار جوابگوی تامین کسری بارش‌ها و نیاز آبی نیست و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد در روزهای پایانی اردیبهشت و خرداد بارندگی‌ها در استان سمنان ادامه داشته باشد.

وی بیان کرد: نیاز سال آبی استان سمنان، ۱۳۴ میلیمتر بارندگی است که از ابتدای سال زراعی(۱۳۹۹-۱۴۰۰)  تا اوایل اردیبهشت میزان بارندگی ۵۱ میلیمتر بود.

مصطفوی تصریح کرد: کاهش بارندگی تنها مربوط به استان سمنان نیست و کشور درگیر این تنش است به طوری که نیاز سال آبی کشور بارندگی سالانه  ۲۳۵ میلیمتر است اما اکنون میزان بارش‌ها ۱۱۲ میلیمتر بوده و این میزان بارش ۴۷ درصد نیاز آبی کشور است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان یادآور شد: از ابتدای مهر٩٩ تا اوایل اردیبهشت میانگین بارش در استان سمنان ۵۱ میلیمتر و در مدت مشابه سال زراعی قبل میانگین بارش ۱۳۷.۳ میلیمتر بود.

وی ادامه داد: میانگین بارش استان در سال زراعی جاری از ابتدای مهر گذشته تا اوایل اردیبهشت نسبت به بلند مدت ۵۲  درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان اضافه کرد: میانگین بارندگی کشور در سال زراعی جاری از ابتدای مهر ٩٩ تاکنون  ۱۱۲.۶ میلیمتر است و این در حالی است که میانگین بارندگی در این مدت در استان سمنان ۵۱ میلیمتر بوده است. 

استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران‌سنجی در نقاط مختلف است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار