مسئول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان بیان کرد: پویش استانی «من رای می‌دهم» از خرداد امسال در این استان راه اندازی و کار خود را آغاز می‌کند.
کد خبر: ۹۶۳۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳ 11 May 2021
 اسدالله ربانی مهر روز سه شنبه در نشست اعضای کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان افزود: به دنبال تشکیل ستاد انتخابات بر اساس بخشنامه و زمان بندی اعلام شده از سوی وزارت کشور، فرایند انتخابات آغاز شد و در استان نیز ستاد انتخابات و کمیته‌های زیر مجموعه فعالیت خود را آغاز کردند. 

به  گزارش تابناک همدان، مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان خاطرنشان کرد: کمیته اطلاع رسانی یکی از کمیته‌های زیر مجموعه ستاد انتخابات است که با نزدیک شدن به زمان انتخابات تکالیف این مجموعه سنگین‌تر از سایر کمیته‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت این کمیته تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات است اظهار داشت: به طور حتم با نزدیک شدن به خرداد ماه و زمان انتخابات تب و تاب مشارکت در این رویداد سیاسی بیشتر می‌شود.

مسوول کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان گفت: یکی از پیش نیاز‌های حضور حداکثری اطلاع رسانی درباره اهمیت مشارکت در انتخابات است البته دشمنان نظام با بهره گیری از رسانه‌های خود درصدد کمرنگ کردن حضور مردم در این رویداد مهم سیاسی هستند.

ربانی مهر بیان کرد: به منظور بهره گیری از ظرفیت اطلاع رسانی چهار محور شامل تعامل با رسانه‌ها و خبرگزاری ها، فضای مجازی، صدا و سیما و تبلیغات محیطی توسط شهرداری مد نظر بوده و برای هر یک از بخش‌ها وظایف و تکالفی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات استان همدان در راستای مشارکت حداکثری اقدام به مصاحبه با افراد شاخص، چهره‌های تاثیر گذار ملی در حوزه‌های مختلف و قهرمانان ورزشی کرده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهرم‌های دشمن برای کاهش مشارکت بهانه قرار دادن ویروس کرونا است اظهار داشت: در این راستا مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی نیز به عضویت کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات درآمده تا از ایده و نظر‌های کارشناسانه آن‌ها برای پیشگیری از شیوع این ویروس بهره گرفته شود.

وی گفت: به منظور پیشگیری از ازدحام و تجمع مردم شمار شعب اخذ رای همدان با هشت درصد افزایش به یک هزار و ۴۸۰ شعبه رسید همچنین هم اینک از ۲۵ فرایند انتخابات ۲۴ فرایند الکترونیکی بوده و نیازی به مراجعه حضوری داوطلبان برای ثبت نام اولیه در انتخابات نبود.

 «عیسی جعفری» نماینده مردم شهرستان‌های بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی تیرماه سال ۹۹ به دلیل ابتلا به ویروس کرونا درگذشت و انتخابات میان دورای مجلس برای انتخاب نماینده مردم دراین حوزه انتخابیه ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

استان همدان با ۱۰ شهرستان، هفت حوزه اصلی و ۱۹ حوزه فرعی (شامل سه شهرستان و ۱۶ بخشداری) دارای ۹ کرسی در مجلس شورای اسلامی است.

ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی روستا در ۹۱۷ روستای استان همدان و ۲ تیره عشایری «جمور» و «ترکاشوند» برگزار می‌شود.

در این دوره از انتخابات ۲ هزار و ۹۶۶ نفر به عنوان اعضای شورای روستا‌ها و ۱۷۴ نیز به عنوان عضو شورای شهر و در مجموع سه هزار و ۱۴۰ نفر به عنوان منتخبان ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا در استان همدان برگزیده خواهند شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد امسال برگزار می‌شود.
 
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار