معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک از ممنوع شدن فروش آزاد انسولین قلمی و قرار گرفتن توزیع آن در طرح ضربتی نظارتی خبر داد.
کد خبر: ۹۶۲۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۱ 10 May 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر عباس علیمرادیان افزود: این اقدام به منظور کنترل و پایش بازار و تامین بموقع داروهای مورد نیاز بیماران دیابتی و جلوگیری از قاچاق و خروج دارو صورت می گیرد.
وی یادآورشد: دستورالعمل توزیع انسولین های قلمی قابل اجرا از ابتدای اردیبهشت ماه به کلیه داروخانه های سطح استان ابلاغ شده است.
وی تاکید کرد: بر اساس این دستورالعمل، انسولین های قلمی مورد نیاز بیماران با دفترچه بیمه پایه (سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد) پس از تایید در سامانه بیمه، به بیمار تحویل شده و فروش آزاد دارو ممنوع می باشد.
دکتر علیمرادیان گفت: بیماران با نسخ آزاد و یا فاقد بیمه های پایه و یا اتباع خارجی مقیم ایران، می توانند پس از تایید نسخه توسط معاونت غذا و دارو و صدور معرفی نامه با اعتبار، داروی خود را به صورت ماهیانه و با ثبت در معرفی نامه تحویل بگیرند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سازمان غذا و دارو طی چند ماه اخیر سازوکارهای مختلفی را برای کنترل و نظارت بر مصرف انسولین قلمی (ثبت در سامانه TTAC) در دستور کار خود قرار داده و تا حدود زیادی نیز در این زمینه موفق بوده و قطعا از قاچاق معکوس این دارو نیز به طور چشمگیری کاسته شده است، اما همچنان به دلیل محدودیت منابع ارزی و عدم تخصیص به موقع و کافی ارز از سوی بانک مرکزی، تامین این دارو با محدودیت هایی مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار