آمنه نادعلی‌زاده ،سخنگوی اجرای قانون جدید چک
آمنه نادعلی‌زاده ،سخنگوی اجرای قانون جدید چک ، در خصوص چک موردی  اظهار کرد : افرادی هستند که تمایل به دریافت دسته‌چک ندارند، اما ممکن است نیاز‌ داشته باشند که برخی تعهداتشان را با چک پرداخت کنند؛ لذا این اشخاص می‌توانند از چک‌موردی استفاده کنند.
کد خبر: ۹۶۲۸۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 10 May 2021

وی با بیان اینکه بخشنامه چک موردی چند روزی است که ابلاغ شده و قرار است از ابتدای مرداد ماه سال جاری اجرایی شود ادامه داد : چک‌موردی فقط به شخص حقیقی تخصیص پیدا می‌کند.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک یادآور شد : برای دریافت این چک، لازم است اشخاص حقیقی حساب جاری نزد بانک خود داشته باشند و از محل حساب‌جاری چک‌موردی دریافت کنند.

نادعلی زاده یاد آور شد : اشخاص حقیقی می‌توانند در هر‌بار تقاضا دو فقره چک‌موردی دریافت کنند، اما سقف دریافت «چک‌موردی» پنج فقره چک در سال است.

وی همچنان تصریح کرد : تخصیص چک‌موردی مشابه چک‌عادی است و اهلیت‌سنجی درباره آن انجام می‌شود؛ به این معنا که فرد سابقه چک برگشتی رفع‌سوء‌اثر‌نشده نداشته باشد و محرومیت‌ها و محکومیت‌های قضایی به این فرد مترتب نشده و در صورتی‌که پیش از این نیز چک‌موردی دریافت کرده است تعهدات خود را ایفا کرده باشد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار