رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: بر اساس آخرین آمار تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ واحد صنفی مجوزدار در این استان فعال است.
کد خبر: ۹۶۲۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸ 09 May 2021

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی بیان کرد: در این میان تعداد ۱۵هزار و ۳۶۸ واحد صنفی استان در بخش تولیدی و فنی و تعداد ۲۲ هزار و ۳۲۴ هزار واحد صنفی در حوزه توزیعی و خدماتی فعال است.

وی با اشاره به این که فرآیند صدور مجوز برای فعالیت واحدهای صنفی جدید در سال جاری با قدرت ادامه می‌یابد، افزود: در همین راستا طی فروردین‌ماه سال‌جاری تعداد ۵۶ فقره مجوز صنفی با اشتغالزایی برای ۱۴۰ تن در رسته‌های تولیدی و فنی و همچنین توزیعی و خدماتی در استان قم صادر شده است.

وی با بیان این که بخش اصناف ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی در میان حوزه‌های اقتصادی استان دارد، ادامه داد: به طور میانگین به ازای هر پروانه کسب برای ۲.۵ تن شغل ایجاد می‌شود، همچنین میزان سرمایه‌گذاری در بخش اصناف به صورت برآوردی به ازای هر واحد صنفی یک‌میلیارد ریال درنظر گرفته می‌شود.

سیجانی گفت: اصناف استان در شرایط شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای محدودیت‌ها،‌ بیشترین همکاری را داشتند و لازم است با ارائه تسهیلات متنوع و مشوق‌های مالی از کسب و کار ایشان حمایت شود.

وی بیان کرد:‌ حمایت از فعالیت اصناف در قم که موقعیت مطلوبی در حوزه گردشگری و کسب‌ و کارهای مرتبط با آن از جمله بخش‌های خدماتی دارد، افزایش فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی استان را در پی خواهد داشت، به همین دلیل باید مسائل و مشکل‌هایی که اصناف با آن رو به رو هستند، بیش از پیش تسهیل شود.

وی ادامه داد: در همین رابطه کمک به تامین مالی‌ اصناف و ارائه تسهیلات حمایتی مورد نیاز فعالان این بخش در شرایط کنونی که بسیاری از واحدهای صنفی موجود در قم به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن آسیب دیدند، در اولویت‌ برنامه‌های اقتصادی استان قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار