رئیس پلیس راه استان ایلام:
رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: بارگیری بیش از حد ظرفیت نه تنها وسیله نقلیه را تحت فشار مضاعف قرار داده بلکه باعث کاهش ضریب ایمنی خودرو و فرسودگی زود هنگام قطعات و همچنین باعث خسارت و آسیب به ابنیه، راهها و پل ها که حق عموم مردم است می شوند.
کد خبر: ۹۶۲۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰ 09 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ رضا همتی زاده بیان داشت: تعدادی از این رانندگان بدون در نظر گرفتن وزن مجاز خودرو اقدام به بارگیری بیش از حد ظرفیت وسیله نقلیه خود می کنند که این امر نه تنها وسیله نقلیه را تحت  فشار مضاعف قرار داده بلکه باعث کاهش ضریب ایمنی خودرو و فرسودگی زود هنگام قطعات و همچنین باعث خسارت و آسیب به ابنیه، راهها و پل ها که حق عموم مردم است می شوند.

همتی زاده در این راستا از آموزش تعدادی از رانندگان وسایل نقلیه عمومی حمل بار در دهلران توسط کارشناس آموزش پلیس راه دهلران- اندیمشک به دلیل تخلفات اضافه تناژ و غیره خبر داد.

وی با اشاره به نحوه صحیح مهار بار وسایل نقلیه عمومی حمل بار در جاده ها، اظهار کرد: عدم آشنایی تعدادی از رانندگان با نحوه اصول بارگیری صحیح و مهار آن باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل آسیب دیدن بار، وسیله نقلیه، صدمات و تلفات جانی  شده و  بارهای آسیب دیده در مسیر جاده ها احتمال خطر تصادف جاده‌ای را افزایش می دهند.

رئیس پلیس راه ایلام تصریح کرد: اکثر رانندگان کامیون های حمل بارهای داخلی مانند( شن، ماسه ، آسفالت،  گندم و …)  در شهرستانها  به علت جابجایی بار در مسافت های کوتاه توجه چندانی به مقررات صحیح حمل بار و حفاظ آن نداشته و برای رانندگان  پشت سر ناامنی ایجاد می کنند.

سرهنگ همتی زاده یادآور شد: ایمنی عبور و مرور ناوگان عمومی حمل بار در جاده ها  بسیار مهم و حساس است و ماموران پلیس راه موظفند بر روی رفتارهای ترافیکی رانندگان  وسایل نقلیه عمومی بیشتر تمرکز کرده و با تخلفات حادثه ساز این دسته از ناوگان بدون اغماض برخورد کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار