رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مطبوعات و تمام رسانه‌ها نه تنها در بحران کرونا بلکه در بحران‌های مختلفی همچون زلزله، سیل و مسمومیت با قارچ همکاری بسیار خوبی با نظام سلامت داشته‌اند.
کد خبر: ۹۶۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵ 09 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل از ایرنا، دکتر محمودرضا مرادی در دیدار با اعضای خانه مطبوعات کرمانشاه افزود: در مقابله با بحران کرونا نیز یکی از نقش های بسیار مهم را رسانه ها داشته اند، در این مدت خبرگزاری ها، مطبوعات، صدا و سیما و فضای مجازی همیشه در کنار ما بودند.

وی اظهار داشت: ما در هنگام مواجه با پیک های مختلف با برگزاری نشست های متعدد خبری از نقش بسیار مهم و نفوذ شما در بین مردم جهت روشنگری و آگاهی بخشی و هشدار به آنها در راستای رعایت جدی پروتکل ها بهره بردیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: خوشبختانه با کمک و همراهی رسانه ها در اطلاع رسانی و با آموزش های لازم به مردم در استان در مدیریت کرونا با مشکل جدی مواجه نشدیم و تمام افرادی که در امر اطلاع رسانی و آموزش دخیل بودند بسیار خوب کار کردند.

وی گفت: هم اکنون نیز برای مقابله با کرونا آموزش نقش اول را دارد و اگر اطلاع رسانی و آموزش بیشتری در این زمینه داشته باشیم، از افزایش موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر در استان جلوگیری می شود و موفقیت بیشتری در مدیریت کرونا در استان خواهیم داشت.

مرادی افزود: ارتباط بسیار خوبی بین روابط عمومی دانشگاه و رسانه ها وجود دارد، همچنان از مطبوعات و رسانه ها خواهش می کنم همچون گذشته همکاری لازم را با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند و خواسته ها و اطلاعات لازم را به مردم اطلاع دهند تا در کنترل بحران کرونا در استان موفق تر عمل نماییم.

وی تاکید کرد: هم اکنون واکسیناسیون مهمترین مساله در کنترل کووید می باشد، واکسیناسیون در طول تاریخ در بیماری‌ها تاثیر مثبتی داشته است، بیماری هایی مانند آبله، سرخک و فلج اطفال با کمک واکسیناسیون به طور کامل کنترل شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: خوشبختانه با تزریق واکسن کرونا نیز حداقل یک ایمنی نسبی ایجاد می شود که در کنترل بیماری بسیار موثر خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای کنترل بیماری کووید هر واکسنی که در دسترس باشد باید مورد استفاده قرار گیرد چرا که تمام واکسن های موجود اثربخشی و ایمنی لازم را ایجاد خواهند کرد.

مرادی تاکید کرد: بر این اساس تبلیغات و اطلاع رسانی صحیح در خصوص واکسیناسیون کرونا در ادامه روند واکسیناسیون بسیار مهم است.

وی گفت: واکسن ایرانی نیز در صورت تولید و تایید کامل بسیار کارساز خواهد بود، باید توجه داشت که انستیتو پاستور ایران ۱۰۰ سال قدمت دارد و کشور ما از نظر پزشکی، تولید واکسن و بیوتکنولوژی جز ۱۰ کشور اول جهان به شمار می رود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار داشت: شاید تولید واکسن داخلی مهمترین راه حل برای کنترل کرونا باشد و در این صورت خیلی زودتر به ایمنی جمعی خواهیم رسید.

وی یادآوری کرد: براساس سند ملی واکسیناسیون که در ستاد ملی کرونا تصویب شده است، واکسیناسیون براساس پروتکل های تعیین شده انجام می شود.

مرادی گفت: با این حال و با توجه به در معرض خطر بودن اصحاب رسانه و ارتباط زیادی که به واسطه شغل خود با مردم دارند، پیشنهاد خانه مطبوعات و رسانه های استان برای در اولویت قرار گرفتن در واکسیناسیون کرونا را مطرح خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون یک هزار و ۷۴۸ نفر در استان کرمانشاه جان باخته اند.

هم‌اکنون ۷۱۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند که نسبت به روز گذشته ۹ نفر افزایش داشته است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۹۳ نفر در مراکز درمان استان بستری و ۷۳ بیمار کووید ۱۹ هم بعد از بهبودی از مراکز درمانی ترخیص شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار