اولین نشست خبری اولین مدیر آموزش و پرورش مارگون
رامشگر در روز تودیع و معارفه خود وعده ای داد مبنی بر این که هر 3 ماه یکبار ، گزارش عملکرد مدیریت خود را در اختیار رسانه ها و مسئولین قرار دهد که کمتر از 3 ماه وعده خود را عملی کرد و گزارش مبسوطی از حوزه کاری خود را در اختیار رسانه ها قرار داد.
کد خبر: ۹۶۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۴:۳۸ 07 May 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آموزش و پرورش شهرستان مارگون چند ماهی است که از جایگاه منطقه به شهرستانی و مدیریت ارتقاء پیدا کرده است و دارا رامشگر هم به عنوان اولین مدیر آموزش و پرورش این شهرستان ، مشغول به انجام وظیفه شده است . آموزش و پرورش مارگون در سال 70 به عنوان نمایندگی ، در سال 74 به عنوان منطقه و در سال 99 با شهرستان شدن مارگون به مدیریت ارتقاء پیدا کرد و مدیریت فعلی هم به عنوان اولین مدیر در این دستگاه آموزشی کار خود را آغاز کرد.
رامشگر در روز تودیع و معارفه خود وعده ای داد مبنی بر این که هر 3 ماه یکبار ، گزارش عملکرد مدیریت خود را در اختیار رسانه ها و مسئولین قرار دهد که روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ کمتر از 3 ماه وعده خود را عملی کرد و گزارش مبسوطی از حوزه کاری خود را در اختیار رسانه ها قرار داد.
جایگاه مهم رسانه
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون در اولین نشست رسانه ای خود با اشاره به جایگاه مهم رسانه ، گفت : فرهنگ سازی از جمله کارکردهای مهم رسانه است و خدای ناکرده اگر مسئولیت پذیری در میان آن ها نباشد ، نتیجه اقدام آن ها ، رواج ناامیدی در سطح جامعه خواهد بود .
دارا رامشگر افزود : وظیفه رسانه انعکاس شفاف و بدون دخل و تصرف اخبار به سطح جامعه است که وظیفه ای بسیار حساس و موثر بر وضعیت جامعه است .
رامشگر گفت : رسانه در شرایط حساس جامعه باید بتواند ضمن ایجاد شفایت ، در خدمت مردم و کشور باشد هر چند می بینیم گاهی ، برخی معدود رسانه هایی هم آب به آسیاب دشمن می ریزند .
وی با اشاره به انتخابات در پیش رو اظهار داشت : این روزها یکی از مهمترین وظایف رسانه ها تلاش برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات است که امیدواریم در این زمینه موفق باشند .
شهرستان جدید در آیینه آمار / تحقق وعده با ارائه گزارش عملکرد 3 ماهه / رامشگر : اقدامات بسیاری انجام شده است اما هنوز راضی نیستم + تصاویر
اولین مدیر آموزش و پرورش با چه اهداف و چه اقداماتی کار را شروع کرد؟
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون با اشاره به سابقه تشکیل آموزش و پرورش مارگون گفت : در سال ۱۳۷۰ نمایندگی آموزش و پرورش در مارگون افتتاح و سال ۷۴ به منطقه تبدیل شد.
رامشگر افزود : با ارتقاء بخش مارگون به شهرستان ، آموزش و پرورش هم به سطح مدیریت ارتقا پیدا کرد که این افتخار نصیب من شد به عنوان اولین مدیر آموزش و پرورش این شهرستان به عنوان خدمتگزار جامعه فرهنگی ، دانش آموزان و اولیاء آنان ، انجام وظیفه نمایم.
اولین مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون ، ادامه داد : در تاریخ اسفند ماه سال ۹۹ به عنوان مدیر آموزش و پرورش این شهرستان انتخاب شدم که پس از حضور در این منطقه و معارفه اولین اقدام خود را بستن پیمان با شهدا جهت ادامه راه آنها تعیین کرده و پس از آن بر تعامل کامل با همه مدیران دستگاه‌های دیگر شهرستان گذاشته ، ضمن اینکه تلاش کرده‌ام در خدمت به خانواده های شهدا ،جانبازان و مردم محروم منطقه کوتاهی نکنم .
رامشگر گفت : در کوتاه ترین زمان با هماهنگی معاون آموزشی و راهبران از دورترین مناطق شهرستان بازدید به عمل آمد که مشکلات متعدی در این مناطق مشاهده شد به عنوان مثال بسیاری از معلمان ما در کانکس هم زندگی می کنند و هم درس می دهند که از دیدگاه من این گونه کار کردن معلمان فداکاری و از خود گذشتگی است که از همین جا از همه /ان ها صمیمانه تقدیر و تشکر دارم.
وی افزود : تلاش شد در همین دوره کوتاه از زمان مدیریت ، دیدار چهره به چهره با همه معلمین روستایی و دانش آموزان داشته باشم که در این دیدارها سعی کردیم در حد امکان کمک هایی ه دانش اموزان بی بضاعت هم صورت گیرد .
سوء استفاده از مناصب ، ظلم است
رامشگر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فداکاری های رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی گفت : وضعیت فعلی و صندلی مدیریتی ما خون بهای شهدایی است که در دفاع از نظام پرپر شدند و می توان گفت برای هر صندلی مدیریتی در نظام اسلامی ، خون یک شهید والا مقام ریخته شده است ، پس حفظ شان و جایگاه این صندلی در جهت خدمت به مردم و نظام واجب است.
وی افزود : این نظام مردمی است و علی رغم تحریم‌های ناجوانمردانه اما همچنان مردم پای نظام و انقلاب هستند و از آن دفاع خواهند کرد .
رامشگر ادامه داد : سوء استفاده از پست ها و مناصب ظلم است به نظام و مردم و باید بدانیم که هر مدیری هم خدمتی انجام داده ، در واقع خدمت نظام بوده است .
وی با اشاره به ماه مبارک رمضان گفت : شب های قدر از برترین و مهمترین شب‌های سال است که باید از برکات این شبها به نحو مطلوب استفاده کنیم  .
شهرستان جدید در آیینه آمار / تحقق وعده با ارائه گزارش عملکرد 3 ماهه / رامشگر : اقدامات بسیاری انجام شده است اما هنوز راضی نیستم + تصاویر
آموزش حضوری با وجود شرایط کرونایی
رامشگر با تبریک هفته معلم افزود : معلمین در واقع معتمدین ملت هستند ضمن اینکه فرهنگیان باید بدانند وظایف آن ها را خداوند تعیین کرده است نه قانون و باید معلمین قدردان بر عهده گرفتن این وظیفه مهم در جامعه باشند.
وی با اشاره اهمیت کار معلم گفت : با وجود شرایط سخت کرونایی اما آموزش تحت هیچ شرایطی در این شهرستان تعطیل نشد  و با توجه به وضعیت مناطق این شهرستان ۹۵ درصد مدارس به صورت حضوری و با لحاظ رعایت پروتکل‌ها برگزار شد ضمن این که در مناطقی که وضعیت آنتن دهی مناسب بود آموزش از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شد .
نگاهی آماری به آموزش و پرورش مارگون
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون خاطرنشان کرد: ۳۲۲۸ دانش آموز شامل ۱۸۵۳ پسر و ۱۶۷۰ دختر در ۱۷۰ مدرسه دوره ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم و در ۲۹۲ کلاس درس در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
رامشگر تصریح کرد: همچنین۲۹۵ نوآموز در ۲۵ پیش دبستانی این شهرستان مشغول به تحصیل هستند.
وی ادامه داد: در شهرستان مارگون ۳۰ مدرسه استیجاری و ۵۰ مدرسه کانکسی داریم.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون عنوان کرد: ۲۲۸ نیروی انسانی در دوره ابتدایی، ۱۵۷ نفر در دوره متوسطه اول و دوم، ۱۹ نیروی خدماتی، ۲۴ نیروی اداری و ۳۳ مدیر و راهبر آموزشی مشغول به فعالیت در عرصه تعلیم و تربیت شهرستان مارگون هستند.
رامشگر اظهار کرد: زلزله سی سخت به خوابگاه شبانه روزی رضوان این شهرستان خساراتی وارده کرده که در حال بازسازی است.
وی افزود: ۷۰ درصد دانش آموزان شهرستان مارگون برای شرکت در کلاس های مجازی بعلت بضاعت مالی پایین فاقد گوشی و تبلت هستند.
مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان مارگون عنوان کرد : ۴۰ مدرسه در قالب ۵۰ کلاس درس این شهرستان از بخاری نفتی استفاده می کنند.
رامشگر ادامه داد: در آموزش و پرورش شهرستان مارگون با کمبود ۵۵ معلم در سه دوره آموزشی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مواجهیم که با جذب و بکارگیری معلمان جدید این مشکل رفع خواهد شد.
وی بیان کرد: همچنین ۳۲ مدرسه فرسوده و نیاز به بازسازی در این شهرستان وجود دارد، همچنین ۱۷ مدرسه کلنگی داریم که خیرین برای بازسازی ۶ مدرسه ورود کرده اند.
شهرستان جدید در آیینه آمار / تحقق وعده با ارائه گزارش عملکرد 3 ماهه / رامشگر : اقدامات بسیاری انجام شده است اما هنوز راضی نیستم + تصاویر
عملکرد 3 ماهه مدیریت آموزش و پرورش
رامشگر در ادامه با اشاره به وعده خود جهت ارائه گزارش عملکرد 3 ماهه ، گفت :زیباسازی ساختمان مدیریت آموزش و پرورش علیرغم کمبود اعتبارات از اقدامات بسیار مهم بود به گونه ای که اکنون این ساختمان وضعیت بسیار مطلوبی دارد .
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت تعمیر و تجهیز مدارس گفت : بسیاری از کارها نیازمند تدبیر و تلاش است و اگر چنین رویکردی در مدیریت باشد ، می توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.
رامشگر افزود : در این مدت کوتاه یکی از اقدامات بسیار مهم تشکیل بانک اطلاعاتی کامل از مدارس شهرستان در همه زمینه ها بود که با اولویت سنجی در تدارک حل مشکلات این مدارس هستیم.
وی ادامه داد : کلیه مطالبات فرهنگیان در این حوزه تا پایان 99 پرداخت شده است و اکنون هیچ معلمی در این شهرستان دغدغه معوقات را ندارد.
رامشگر گفت : یکی از اقدامات طی مدت اخیر ، انعقاد تفاهم‌نامه با یکی از بانکها جهت اعطای تسهیلات مناسب با نرخ ۴ درصد به فرهنگیان شهرستان مارگون است .
وی اقدام دیگر دوره مدیریت خود را تلاش برای ایجاد اردوگاه تفریحی و آموزشی در در شهرستان مارگون عنوان کرد و افزود : با واگذاری 15 هکتار از اراضی منابع طبیعی ،امیدواریم با احداث این اردوگاه های تفریحی و آموزشی بتوانیم میزبان بسیاری از برنامه‌های آموزشی ، فرهنگی و تفریحی دانش آموزان استان و حتی کشور باشیم .
رامشگر ادامه داد : بسیار شاهد بوده ایم که فرهنگیان این شهرستان به شهر یاسوج مهاجرت کرده اند که یکی از اقدامات در حال پیگیری ، اختصاص 20 هکتار از زمین های منابع طبیعی برای احداث واحد های مسکونی فرهنگیان است که در این زمینه هم پیشرفت های خوبی داشته ایم .
وی گفت : فرسودگی تجهیزات که برخی از ان ها مربوط به سال های ابتدایی تشکیل آموزش و پرورش مارگون است ، از جمله مشکلات این دستگاه آموزشی ، تربیتی است که تلاش داریم تا پایان خرداد ماه بسیاری از این تجهیزات را نوسازی کنیم .
رامشگر به مشکلات مالی مدارس هم اشاره کرد و اظهار داشت : 7 مدرسه در سطح عالی در شهر مارگون وجود دارد که با توجه به تجربه ای که در خصوص مدارس هیات امنایی دارم ، تلاش می کنیم این مدارس را به سمت مدیریت هیات امنایی هدایت کنیم .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان مارگون افزود : واقعیت این است که کیفیت آموزش فعلا مورد رضایت من نیست و تاکید دارم که باید تغییرات گسترده ای در بهبود کیفیت آموزشی شهرستان ایجاد شود .
رامشگر گفت : برای بهبود کیفیت آموزشی در سطح شهرستان الام شده که اولویت ، استفاده از ظریت پرسنل و راهبران ، حضور در مدارس و کمک به روند آموزش است .
وی ادامه داد : در راستای تامین نیروی آموزشی مجرب ، هم اکنون 100 نفر در حال گذارندن دوره های آموزشی هستند که این معلمین آموزش دیده ، از اول مهرماه عهده دار مسئولیت آموزش دانش آموزان خواهند بود . ضمن اینکه در خود شهرستان هم برای نیروهای آموزشی به صورت مرتب کلاس ضمن خدمت برگزار خواهیم کرد.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مارگونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰
وعده ی پوچ
بیسوادی
دروغ
همنشین بد
بی تدبیری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار