متخصص طب سنتی از سبزیجات مناسب برای مصرف در ماه مبارک رمضان می‌گوید.
کد خبر: ۹۶۰۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴ 01 May 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد عسکر فراشاه، متخصص طب سنتی گفت: سبزی خوردن در سفره ایرانی ها اهمیت ویژه ای دارد و در یک بشقاب سبزی خوردن، گیاهانی با ویژگی‌های متفاوت یافت می‌شود، اما تقریبا همه آن‌ها اشتها آور و مقوی گوارش اند.

او افزود: درماه مبارک رمضان نیز، مصرف سبزیجات بسیار سودمند است و در این میان، بیشتر به مصرف ریحان و نعناع توصیه می‌شود، زیرا به هضم بهتر غذا و رفع یبوست کمک می‌کنند.

عسکر فراشاه ادامه داد: جعفری و گشنیز در درجه دوم اهمیت قرار دارند که موجب ایجاد تعادل در گرمی وسردی سبزی خوردن و تقویت گوارش می‌شوند. مرزه و ترخون نیز به خاطر مزه تند و تیزشان و مزاج خیلی گرم و خشک شان در درجه سوم اهمیت قرار می‌گیرند.

متخصص طب سنتی اظهار کرد: برخی سبزی‌ها مانند تره و تربچه، نفاخ اند که باید کمتر استفاده شوند. مصرف زیاد ترخون نیز مشکل زا است.

او افزود: طبیعت خرفه نیز سرد و‌ تر است و موجب کاهش عطش می‌شود و برای افراد با مزاج گرم وخشک، ایده ال است. مصرف خرفه خشکی وحرارت را فرو می‌نشاند، همچنین برای رفع و پیشگیری از تشنگی در ماه رمضان مفید است و بهتر است که از شربت حاوی تخم خرفه یا سبزی خرفه در وعده افطار و سحر استفاده شود.

عسکر فراشاه تأکید کرد: حجم سبزی خوردن باید در هر وعده غذا معقول بوده وگرنه بر عکس، گوارش را دچار اختلال می‌کند.

 

برچسب ها: سبزیجات ، ماه رمضان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار