رییس شورای هیات مذهبی کردستان گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده آیین شب‌های قدر در ۲۵ نقطه استان با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 01 May 2021
به گزارش تابناک کردستان، نورعلی خزاعی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان مراسم شب‌های احیا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مدت زمان کوتاه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه حسینیه، مهدیه، مدرسه رستگاران و محل شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، محل‌های تعیین شده برای برگزاری شب‌های احیا در سنندج است، افزود: نظیر این مراسم در ۲۵ نقطه شهر‌های دیگر استان نیز برگزار می‌شود.

رییس شورای هیات مذهبی کردستان یادآور شد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تجمعات مردمی، هیات مذهبی در استان با اجرای طرح «هر خانه یک مسجد، هر خانه یک هیات» زمینه برگزاری محافل قرآنی خانگی را در استان فراهم کرد.

خزاعی با اشاره به اینکه براساس اجرای این طرح هر روز یک جزء از قرآن کریم در تمام هیات‌ها و منازل اعضای هیات تلاوت می‌شود، افزود: این اقدام به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقویت بُعد معنوی جامعه است.

وی گفت: توزیع ۲ هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در هیات مذهبی صاحب الزمان (عج) مهدیه سنندج بین نیازمندان حاشیه شهر‌های سنندج، سقز، بانه، بیجار، دهگلان، مریوان و کامیاران با همکاری کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و کمک خیرین استان از اقدامات شورای هیات مذهبی کردستان در ایام ماه رمضان بویژه شب‌های قدر است.

رییس شورای هیات مذهبی کردستان اضافه کرد: همچنین مبلغ ۲۰ میلیون ریال حمایت نقدی توسط سه نفر از خیرین به حساب ۲۰ نفر از افراد نیازمند که قبلا شناسایی شده و شماره کارت آن‌ها توسط هیات مذهبی تلفنی دریافت شده بود، واریز شد.

رییس شورای هیات مذهبی استان کردستان، اهدای ۲۴ جلد قرآن کریم به منازلی که جزء خوانی داشتند، تهیه ۲۴۰ بسته نان و توزیع در محلات فقیرنشین، تهیه و توزیع هفت هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم، تهیه افطاری توسط هیئت مذهبی اهل تسنن محمد رسول‌الله (ص) شهرستان بانه و تهیه و توزیع یک هزار و ۵۰۰ پرس غذا در مناطق محروم این شهرستان از دیگر اقدامات هیات مذهبی در در ماه رمضان اعلام کرد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار