فرمانده انتظامي استان از رشد ۱۱۲ درصدي كشفيات كالاي قاچاق در عمليات هاي یک ماهه نخست امسال خبرداد.
کد خبر: ۹۶۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 29 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،سردار حسن مفخمی شهرستانی افزود:‌ در اين عمليات ها ۹۵ ميليارد و ۵۷۱ ريال انواع كالاي قاچاق كشف و ۹۶ نفر قاچاقچي كالا دستگير شدند.
وی ، يكي از مهم ترين مولفه ها پيشرفت و توسعه ملي را بسترسازي امنيت اقتصادي دانست و گفت: آنچه مقام معظم رهبري (مدظله العالي) در مقوله اقتصادي طي نام گذاري سال ها بيان داشته اند، راهبرد عملياتي و اجرايي پليس در گفتمان جامعه اقتصادي مقاومتي امروز تعبير شده و در تدوين طرح هاي عملياتي دنبال مي شود.
وي اضافه كرد: ايشان در يك دورانديشي و چاره جويي هوشمندانه در جبهه اقتصادي، گفتمان سال "تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها" را در سال جاري مورد تاكيد قرار داده اند كه اين مهم مسئوليتي مهمي را در امر مبارزه با قاچاق كالا بر عهده پليس گذاشته است.
اين مقام ارشد انتظامي یادآورشد: در اين راهبرد تعاريف عملياتي مرتبط با رهنمودهاي ايشان با بهره گيري از تجربه هاي غني موجود، با جديت در برنامه ريزي هاي پليس استان آغاز شد كه ماحصل آن توفيقات خوبي در كشف كالاهاي قاچاق به همراه داشته است.
سردار" مفخمي شهرستانی" از كشف ۹۵ ميليارد و ۵۷۱ میلیون ريال كالاي قاچاق در یک ماهه نخست امسال در عمليات هاي پليس استان خبر داد و گفت: اين ميزان كشفيات نسبت به مدت مشابه سال قبل، در حدود ۱۱۲ درصد افزايش داشته است.
وي افزود:‌ در اين بازه زماني ۹۶ پرونده مربوط به قاچاق كالا به مراجع قضائي ارسال و ۹۶ نفر دستگير و تعداد ۵۶ دستگاه خودرو نيز از قاچاقچان كالا توقيف شد.
فرمانده انتظامي استان مركزي ادامه داد:‌ از تعداد پرونده هاي ارجاع شده به دستگاه قضائي،‌تعداد ۱۵پرونده داراي ارزشي بيش از يك ميليارد ريال و تعداد ۹ پرونده نيز داراي ارزشي بيش از یک‌صد ميليون ريال است.
اين مقام ارشد انتظامي اظهارداشت: تحقق منويات رهبر عزيزمان، مستلزم برنامه ريزي در رفع نقيصه هاي موجود در اقتصاد و اصلاح و بهبود آنهاست و در اين ميان، كالاي قاچاق در بسياري موارد با ايجاد و تشديد رويه هاي اقتصادي مغاير با اقتصاد مقاومتي در بطن جامعه گسترده شده است.
وي مبارزه با قاچاق را يكي ابزارهاي تحقق اقتصاد مقاومتي خواند و گفت: تلفن ۱۱۰ به عنوان سامانه اي كه در كليه ساعات شبانه روز به راحتي در دسترس عموم شهروندان قرار دارد آماده دريافت هر گونه گزارش و اطلاعات شهروندان در زمینه فعاليت قاچاقچيان كالا است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار