لزوم رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی؛
تابناک سمنان : جعفر جندقی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان گفت: تعداد بستری‌شدگان بیماری کووید١٩ در شهرستان‌های تحت پوشش این دانشگاه در موج چهارم کرونا و در ۴٠ روز گذشته هفت برابر شد.
کد خبر: ۹۶۰۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹ 29 April 2021

موج چهارم کرونا بسیار خطرناک است/ مثبت شدن ۱۵ درصد نمونه‌ها - خبرگزاری مهر  | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی سمنان افزود: اکنون ۲۷۴ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بستری هستند و در ۴۰ روز گذشته تاکنون میزان بستری افراد مبتلا به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان هفت برابر شد. 

جعفر جندقی تاکید کرد: معتقدیم هنوز به اوج شیوع ویروس کرونا در استان سمنان نرسیدیم و سمنان جزو استان‌هایی است که روند شیوع کرونا در آن روند افزایشی دارد و  در این راستا ۵۶ مورد بستری جدید بیمار در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان ثبت شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این که موارد فوت براثر ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با نوسان ادامه دارد، افزود: از هلال احمر، بازرسان اصناف، بسیج، استانداری و فرمانداری های استان انتظار می‌رود روند نظارت و بازرسی ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف جامعه را تشدید کنند

 

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری و مسئول کارگروه بازرسی و ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان، شهرستان ها، فرمانداری ها، بخشداری ها و شهرداری های کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا نیز در این نشست گفت: بازرسی ها برای جلوگیری از هرگونه تجمع در اماکنی که براساس قانون باید تا اطلاع بعدی بسته باشند، با تلاش فرمانداری ها و دستگاه های اجرایی و نظارتی افزایش یابد.

حسن سعدالدین با اشاره به اینکه اگر چه تبلیغات غیر رسمی انتخابات با برگزاری دورهمی براساس قانون انتخابات غیرقانونی است ولی به صورت خانوادگی، جمعی، قبیله ای در حال انجام است، تاکید کرد: از نظر ستاد ملی و استانی مدیریت مقابله با کرونا ،برگزاری جلسات با حضور تعداد نفرات هرچند معدود هم ممنوع است.

وی ادامه داد: از ظرفیت بسیج برای بازرسی و نظارت ها در بخش های مختلف اجتماعی و فرهنگی برای مدیریت مقابله با کرونا استفاده شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان گفت: مدیران در انجام دورکاری کارکنان خود در ادارات دقت نظر داشته باشند و مدیران حق ندارند به بهانه تکمیل نبودن ساختار نیروی انسانی، کارکنان خود را به دور کاری نفرستند.

وی یادآور شد: براساس قانون در مناطق قرمز رنگ بندی کرونا، در ادارات ضروری تا ۵۰ درصد و در ادارت غیرضروری تا ۷۰ درصد نیروی انسانی به دورکاری فرستاده شوند و باید زیرساخت های دورکاری فراهم شود و دور کاری تعطیلی نیست.

سعدالدین افزود: اولویت دورکاری در ادارت برای افراد سالخورده ، دارای بیماری و همچنین افرادی که فرزند خردسال دارند و خانم های باردار است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، بودجه و تحول اداری استانداری سمنان اضافه کرد: در انجام فرایند قانون رعایت دستورالعمل های بهداشتی ،تفسیر قانون معنا ندارد و مدیران از تفسیر قوانین ابلاغی ستاد مدیریت مقابله باکرونا  خودداری کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار