عضو شورای شهر کرمانشاه با بیان اینکه شورای شهر پنجم شورای ایده‌آلی نبود، گفت: البته به جرات می‌توانم بگویم شورای شهر فعلی در میان ادوار مختلف شورا، چالش‌ها، مشکلات و ضعف های کمتری داشته است.
کد خبر: ۹۶۰۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵ 29 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ،به نقل از ایسنا،سیداحسان احسانی به مناسبت نهم اردیبهشت روز ملی "شوراها" از شوراها به عنوان یک نهاد ضروری برای کشور یاد کرد و افزود: اصل وجودی شوراها برای کشور لازم است و این امکان را فراهم می کند که نمایندگان مردم امور مردم را در دست بگیرند و نظارت لازم بر تمام اموراتی که در شهر و روستای آنها اجرایی می شود، داشته باشند.

وی افزود: این میان مشکلی که باعث شده آنچنان که باید شاهد کارآمدی شوراها در کشور نباشیم، بحث قوانین مربوط به این نهاد است.

احسانی تصریح کرد: در سالهای ابتدایی تاسیس شوراها قوانین بگونه ای تنظیم شده که متناسب با مقتضیات و شرایط آن زمان بوده، اما امروزه این قوانین پاسخگوی وضع موجود نیست و به هیچ عنوان تناسبی با شرایط فعلی ندارد.

وی با اشاره به وجود نقص های قانونی در خصوص شرایط عضویت، نحوه انتخابات، نحوه تبلیغات و ...اظهار کرد: این نقص‌ها و خلاها موجب شده تا هر فردی که می خواهد بدون هیچ سابقه و تخصص و مهارتی وارد میدان انتخابات شود.

احسانی تصریح کرد: در حال حاضر بزرگترین ضعف در بحث قوانین به همین شرایط ثبت نام مربوط می شود، بطوری که می بینیم افراد با هر نوع رشته تحصیلی و بدون داشتن هیچ گونه تجربه و تخصص و مهارتی و در هر سن و سالی می توانند برای ثبت نام شوراها و شرکت در انتخابات اقدام کنند.

وی افزود: این میان متاسفانه بسیاری از این افراد به واسطه انتخاب های قومی و قبیله ای رای آورده و وارد شورا شده و برای مردم و سرنوشت یک شهر تصمیم گیری می کنند.

بارها دیده‌ایم فردی فقط به خاطر "عکسش" انتخاب شده!

احسانی ضعف دوم را متوجه شیوه تبلیغات و نحوه انتخاب مردم دانست و افزود: متاسفانه سیستم خوبی برای معرفی کاندیداها نداریم و همین امر موجب شده مردم در انتخاب دچار سرگردانی شده و معیارهایی غیر از تخصص و مهارت و تجربه را لحاظ کنند.

وی افزود: بارها و بارها شاهد بودیم که فردی صرفا به خاطر عکسش رای آورده و نماینده شورای شهر شده که جای تاسف است.

احسانی گفت: قانون در این زمینه دچار ضعف است و باید اصلاحاتی صورت گیرد که به کاندیداها اجازه دهد از طریق شبکه های تلویزیونی و محلی خود را به مردم به درستی معرفی کنند و مردم با کلام و بیان و افکار و اندیشه های آنها آشنا شوند.

این عضو شورای شهر کرمانشاه تاکید کرد: افرادی باید انتخاب شوند که بتوانند با تصمیم گیری درست سرنوشت خوبی برای مردمان شهر و روستا رقم بزنند.

احسانی اظهار کرد: اگر این امکان فراهم می شد که گروه هایی به صورت لیستی انتخاب شوند و یک گروه و اهداف و برنامه های آنها معرفی شود شاید می شد نتیجه بهتری برای انتخاب درست گرفت.

شورای ایده آلی نبودیم

این عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه در خصوص عملکرد شورای شهر کرمانشاه در ادوار مختلف آن گفت: به جرات می توانم بگویم شورای شهر فعلی در میان ادوار مختلف شورا، چالش ها، مشکلات و ضعف های کمتری داشته است.

وی افزود: من هم معتقدم شورای شهر پنجم شورای ایده آلی نبود، اما اختلاف نظرها به نسبت دوره های قبل کمتر و عملکرد ها نسبت به دوره های قبل بهتر بود.

احسانی تاکید کرد: شاید اختلافاتی در بحث انتخابات هیات رییسه و سایر موارد اینچنینی ایجاد شد، اما در مجموع شورای شهر پنجم برای مردم دردسرساز نبودند.

وی افزود: در مجموع اگر بخواهم نمره‌ای به عملکرد این نهاد بدهم از 20 نمره 10 را انتخاب می کنم.

این عضو شورای شهر کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا نمایندگان مردم هستند، گفت: مردم باید بدانند برای انتخاب اعضای این شوراها فقط هر چهارسال یکبار فرصت دارند، بنابرین اگر انتخاب اشتباهی داشته باشند باید چهار سال نتیجه انتخاب اشتباه خود را تحمل کنند. این مدت طولانی که بر سرنوشت یک شهر و مردمانش تاثیر گذار است می ارزد که افراد تحقیقات بیشتری در خصوص کاندیداها کرده و با شناخت درستی رای بدهند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار