استاندار قم با بیان این که برخورد انفعالی با بیماری کرونا نادرست است اظهار کرد: خوشبختانه استان قم در موج جدید این بیماری در آستانه تثبیت وضعیت قرار دارد.
کد خبر: ۹۶۰۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ 29 April 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست ستاد مدیریت بحران استان با اشاره به خط قرمز بودن تجمع ها و دورهمی ها در وضعیت فعلی کرونایی قم اظهار کرد: اساس تصمیم گیری های مدیریت استان در دوران شیوع کرونا، نظر تخصصی و کارشناسی حوزه سلامت بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پیش بینی های دانشگاه علوم پزشکی استان از عواقب موج جدید این بیماری فراتر از وضعیت فعلی بوده است اذعان کرد: خوشبختانه در آستانه تثبیت وضعیت در موج جدید این بیماری هستیم، ضمن آن که همچنان نیازمند همراهی بیشتر مردم و انسجام حداکثری دستگاه های استان در خط مقدم مبارزه با کرونا هستیم.

استاندار قم سپس به رتبه بیست و سوم قم در بین ۳۱ استان کشور در موضوع شیوع کرونا اشاره کرد و ادامه داد: این رتبه نشانه ای از موفقیت در مبارزه با کروناست، بویژه آن که استان قم شاخصه های خاصی مانند طول زمان درگیری با ویروس کرونا، حضور اتباع خارجی و همچنین حضور مسافران و زائران متعدد را داراست که از این رو لازم است تا استان قم با استان های مشابه خود سنجیده و مقایسه شود.

سرمست افزود: تأمین معیشت مردم و گردش چرخ تولید در کنار تأمین آرامش و امنیت استان و البته هم افزایی همه مسؤولان باید در کنار اولویت جبهه سلامت مدّ نظر قرار داشته باشد.

وی با تأکید بر این که در حال عبور از موج سهمگین بیماری کرونا هستیم و الان زمان مناسبی برای انتقاد نیست یادآور شد: نگرانی شیوع ویروس جهش یافته هندی ایجاب می کند تا هتل ها  و مسافرخانه های قم در زمینه حضور اتباع خارجی بویژه اتباع هندی و پاکستانی تحت رصد جدی باشد.

استاندار قم سیاست بستری موقت مبتلایان در دانشگاه علوم پزشکی استان و همچنین إعمال کنترل های هوشمند در گام پنجم طرح شهید سلیمانی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: یکی از هدفگذاری ها در سال قبل این بود که سه خدمت پر تردد دستگاه های اجرایی استان به صورت غیرحضوری و الکترونیک انجام شود که لازم است تا ضمن پیگیری حداکثری برای تحقق عینی این امر، گزارش دستگاه های ذیربط از تحقق دولت الکترونیک نیز به صورت ادواری دنبال و ارائه شود.

سرمست اضافه کرد: باید گفت امروزه خرید و فروش الکترونیکی در اصناف به یک ضرورت تبدیل شده است که باید در دوران پساکرونا نیز به صورت جدی پیگیری شود.

وی در عین حال بیان کرد: نباید در برخورد با کرونا، انفعالی عمل کنیم، بلکه لازم است تا همچنان همه دستگاه های استانی مبارزه با کرونا را در صدر توجهات خود داشته باشند و در خط مقدم این مبارزه باقی بمانند.

استاندار قم با تقدیر از در صحنه بودن کادر بهداشت و درمان و همچنین همه مردم، گروه های جهادی و خیّرین تصریح کرد: همه مسؤولان باید با هم افزایی، انسجام و وفاق بیشتر، مدیریت مبارزه با کرونا را تا رسیدن به مطلوب نهایی در دستور کار اصلی داشته باشند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار