رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه تأمین دارو وجود دارد؛ مطالعات کمی کند‌تر انجام می‌شود؛ اما همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۹۶۰۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 28 April 2021
 
محدودیت‌ داروهای کرونایی انجام مطالعات را کمی کُند کرده است

 

به گزارش تابناک سمنان نوید دانائی  اظهار داشت: تاکنون کارآزمایی‌های متعدد بالینی برای سنجش میزان اثربخشی برخی داروهای درمان کرونا در جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان انجام‌شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از این کارآزمایی‌ها به‌صورت ملی بوده و برخی از آن نیز تنها مختص به استان سمنان بوده است افزود: سمنان یکی از استان‌هایی بوده است که کارآزمایی‌های بالینی داروهای «رمدیسیویر» و «فاویپیراویر» در آن انجام‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان افزود: بخشی از نتایج این کارآزمایی‌های بالینی نیز در نشریات تخصصی پزشکی به چاپ رسیده است.

دانائی با اشاره به اینکه در حوزه داروهای درمان کرونا، تعدادی کارآزمایی بالینی مختص استان سمنان نیز در بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی این استان در حال انجام است تصریح کرد: در یکی از این کارآزمایی‌های بالینی نتایج امیدبخشی حاصل‌شده است که پس از اتمام فرایندهای مطالعاتی و کارآزمایی، این نتایج منتشر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اکنون فاز دوم مطالعات و کارآزمایی بالینی این داروی درمان کووید 19 در مجموعه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در حال انجام است افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه تأمین دارو در کشور و استان سمنان وجود دارد؛ انجام این مطالعات کمی کند‌تر انجام می‌شود؛ اما همچنان ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه سالمندی بخش قابل توجهی از جمعیت زیرپوشش این دانشگاه یکی از چالش‌های مهم در موضوع شیوع کرونا در استان سمنان است عنوان کرد: می‌توان گفت که بخشی از آمار به نسبت بالای مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان متأثر از جمعیت سالمندان درگیر با کرونا در این استان است.

دانائی با اشاره به آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در 6 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اولویت افراد مسن، ابراز امیدواری کرد تا با توجه به تعداد شهروندان سالمند این استان، تعداد دوزهای بیشتری از واکسن کرونا در مرحله دوم تحویل این دانشگاه شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار