فرمانده انتظامی استان قم از کشف بیش از ۶۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در محور ساوه – سلفچگان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ 28 April 2021

به گزارش تابناک قم، سردار سید محمود میرفیضی در گفت‌وگویی اظهار داشت: در پی تعاملات اطلاعاتی انجام گرفته بین پلیس امنیت اقتصادی استان‌های قم و همدان، مشخص شد ۲دستگاه نفت‌کش در حال حمل سوخت قاچاق از یکی از استان‌های هم‌جوار به یکی از استان‌های جنوبی هستند.

وی افزود:محور مواصلاتی ساوه- سلفچگان مورد رصد و کنترل نامحسوس پلیس امنیت اقتصادی استان قم قرار گرفت و درنهایت هر۲ نفت‌کش در این محور شناسایی و با همکاری دستگاه قضائی استان توقیف شدند.

فرمانده انتظامی قم ادامه داد: هر۲ محموله به انبار شرکت نفت استان گسیل که پس از تخلیه، مقدار و نوع فرآورده‌های مکشوفه را جمعاً ۶۰هزار و ۸۰۰ لیتر نفت گاز به ارزش ۸ میلیارد ریال اعلام شد.

میرفیضی تصریح کرد: متهمان به همراه پرونده تشکیل‌شده به اداره کل تعزیرات حکومتی استان معرفی که با صدور قرار قانونی مناسب روانه زندان شدند.

اعتراف ۲۲ میلیاردی سارقان مغازه در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری ۳ سارق حرفه‌ای مغازه در قم خبر داد و گفت: متهمان طی تحقیقات صورت گرفته به ۲۰ فقره سرقت مغازه اعتراف کردند که بیش از ۲۲ میلیارد ریال اموال مسروقه در این رابطه کشف‌شده است.

 سرهنگ بهادر اسماعیلی اظهار داشت: از اواخر سال گذشته در پی وقوع سرقت‌های سریالی مغازه در قم، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهمان بدون اینکه هیچ ردی از خود بجای بگذارند، سرقت‌ها را نیمه‌شب و از طریق یک دستگاه خودرو پژو ۴۰۵ خاکستری انجام داده‌اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان قم گفت: کارآگاهان در ادامه تحقیقات دریافتند خودرو مذکور اجاره‌ای و پلاک آن جعلی است، بنابراین کار تخصصی و پیچیده پلیس در این زمینه آغاز و سرانجام پس از ۲ ماه تلاش شبانه‌روزی متهم اصلی دستگیر شد.

وی گفت: سپس با تلاش‌های صورت گرفته ۲ همدست نامبرده نیز طی عملیاتی دستگیر و یک دستگاه خودرو ساینا که سارقان به‌وسیله آن در محل‌های وقوع سرقت حاضرمی شد و متهم اصلی را در صورت نیاز به کمک همراهی می‌کردند، توقیف شد.

اسماعیلی افزود: متهمان طی تحقیقات پلیس به ۲۰ فقره سرقت مغازه اعم از ابزارآلات، لباس‌فروشی، کفش‌فروشی، خشکبار و غیره اعتراف کردند که بیش از ۲۲ میلیارد ریال اموال مسروقه در این رابطه کشف‌شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان گفت: متأسفانه این افراد سابقه‌دار پس از آزادی از زندان مجدداً اقدام به سرقت از مغازه‌ها می‌کردند.

اسماعیلی بابیان اینکه متهمان با دستور مقام قضائی جهت تکمیل تحقیقات هم‌اکنون در اختیار پلیس آگاهی استان قرار دارند از کسبه خواست، درصورتی‌که از طریق خودرو پژو خاکستری مورد سرقت قرار گرفته‌اند، به پلیس آگاهی استان واقع در خیابان ساحلی مراجعه کنند.

کشف داروهای غیرمجاز و پلمب سه عطاری در قم

جانشین فرمانده انتظامی استان قم همچنین گفت: در راستای کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی عطاری، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، تعدادی از این واحدها را مورد بازرسی قرار دادند.

اسماعیلی گفت: با توجه به دریافت اخباری مبنی بر فروش داروهای غیرمجاز ترک اعتیاد توسط تعدادی از عطاری‌ها در شهر قم بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی، تعداد ۳ عطاری را شناسایی کرده و پس از هماهنگی قضائی و اخذ مجوز از این واحدها بازرسی صورت گرفت.

وی افزود: در بازرسی از این مغازه‌ها انواع قرص و شربت غیرمجاز متادون و ترامادول کشف شد و در این رابطه ۳ متهم دستگیر و هر۳ واحد صنفی پلمب شدند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار