مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه از اقامه نمازهای یومیه با رعایت دستورالعمل ها در مساجد استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۶۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۳ 27 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،حجت الاسلام یوسف احمدی اظهار کرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان شامل اقامه نماز، جز خوانی قرآن کریم و برنامه‌های فرهنگی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا در استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

وی افزود: در شهرهای آبی و زرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و در شهرهای قرمز و نارنجی علاوه بر رعایت شیوه نامه‌ها باید برنامه‌های ماه مبارک رمضان به صورت محدود برگزار شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری طرح مهرواره همدلی در یک هزار و ۱۰۰ مسجد استان تصریح کرد: در این طرح مسجد محور کارهای فرهنگی و اجتماعی و حلال مشکلات محله با محوریت امام محله و معتمدین قرار می‌گیرد و در واقع حل مشکلات مردم به خود مردم واگذار می‌شود.

احمدی خاطر نشان کرد: در طرح مهرواره همدلی امام محله با همکاری خیرین محله نسبت به رفع مشکلات محله مانند توزیع بسته‌های معیشتی، تسویه حساب‌های دفتری نیازمندان محله، توزیع افطاری ساده با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، آزادی زندانیان، پرداخت وام قرض الحسنه، اجرای برنامه‌های معنوی و مناجات خوانی و امیدآفرینی بین آحاد جامعه اقدام می‌کنند.

وی با اشاره به جایگاه مساجد در جامعه بیان کرد: در سیره پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین مسجد تنها محلی برای عبادت نیست بلکه در زمان صدر اسلام محل بحث‌های دینی و قرارگیری کرسی‌های قضاوت و حل مشکلات مردم بوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: امام خمینی (ره) از زمان آغاز انقلاب اسلامی برعلیه رژیم پهلوی مسجد را در رأس امور قرار داد و بسیاری از کارهای انقلاب در مسجد انجام می‌گرفت و تربیت معنوی و روحیه خستگی ناپذیر و جهادی شهدایی چون سردار دل‌ها شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری زاده حاصل فعالیت‌های صورت گرفته در مساجد هستند.

احمدی افزود: متأسفانه در سالیان گذشته سایر نقش‌های مساجد کم رنگ شده اما با برنامه ریزی‌های صورت گرفته و با توجه به کمبود امکانات و روحانی مستقر در مساجد در حال احیای مساجد استان کرمانشاه در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار